دریادار سیاری، معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش:

برگزاری رزمایش هنگام صلح اثر بازدارندگی و راهبردی دارد/ در رزمایش ذوالفقار به اهداف مورد انتظار رسیدیم

معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش، برگزاری رزمایش هنگام صلح را دارای اثر بازدارندگی و راهبردی دانست و گفت: به اهداف و برنامه‌های طرح ریزی شده رزمایش آبی و خاکی ذوالفقار رسیدیم.

برگزاری رزمایش هنگام صلح اثر بازدارندگی و راهبردی دارد/ در رزمایش ذوالفقار به اهداف مورد انتظار رسیدیم
کد خبر: 521857
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۱۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دریادار حبیب الله سیاری، معاون هماهنگ کننده و فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش گفت: با انجام این رزمایش اطمینان بیشتری نسبت به آمادگی‌ها در مقابله با هرگونه تجاوز و تهدید بدست آوردیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اهداف برگزاری رزمایش سواحل مکران در جنوب کشور افزود: رزمایش، کاری تاکتیکی و عملیاتی است که موجب ارتقای مهارت و توان رزمی می‌شود و اثر راهبردی بزرگی را از خود برجا می‌گذارد.

دریادار سیاری ادامه داد: یکی از اهداف نیروهای نظامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ آمادگی در زمان صلح و توان پاسخگویی قاطع و دندان شکن به خطای دشمنان در زمان جنگ است. ارتقای توان بازدارندگی در مقابل تهدیدهای آینده، خودباوری و اعتماد به نفس در رصد و مقابله با تهدیدات و آینده‌نگاری حوزه‌های عملیاتی، اطلاعاتی و آموزشی و افزایش اعتماد به نفس در صحنه‌های عملیاتی گسترده در زمین، هوا و دریا با تکیه بر فناوری‌ها و دستاوردهای بومی با تکیه برتوانمندی‌های داخلی است.

وی به ارتقای توانمندی ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 اشاره کرد و گفت: گستردگی جغرافیایی رزمایش، نشان از اشراف اطلاعاتی تا مدار 10 درجه شمالی و توانمندی نیروهای مسلح ایران دارد.

دریادار سیاری افزود: رزمایش‌های دریایی فراتر از آب‌های سرزمینی، رو به جلو و در آب‌های بین المللی است. در این محدوده بسیاری از کشورها نظاره گر هستند و توان قدرت دریایی و نظامی و عملیاتی کشور را می بینند. رزمایش هنگام صلح اثر بازدارندگی و راهبردی دارد.

وی درباره گفتمان بازی جنگ و شکل این بازی گفت: در این رزمایش‌ها دو نیروی خودی و نیروی فرضی دشمن (نارنجی) تشکیل و تقسیم می‌شود. در این میان ستاد کنترل کننده رزمایش، توانایی‌ها و استفاده از ابزار و تاکتیک‌ها و خلاقیت‌های جنگی دو نیروی مقابل هم را محک می‌زند.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بازی جنگ باعث نوآوری می‌شود، افزود: داوری این گفتمان جنگی بین نیروهای خودی و نارنجی توانایی‌ها را به قضاوت می گذارد.

دریادار سیاری گفت: یکی از اهداف رزمایش‌ها انتقال تجربه‌ها به جوانترها است. طیف وسیع جوانان در رزمایش‌ها آموزش می‌بینند. انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات و همتاسازی نیروی انسانی مورد نیاز برای تصدی مسولیت در رده‌های مختلف از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار 1400 است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در رزمایش های دریایی و آب‌های بین المللی یگان‌های شناور زیر سطحی و تسلیحات زیر سطحی از جمله اژدر علیه اهداف پیش بینی شده و به نحو استفاده شد. همچنین پرتاب موشک‌های زمین به هوا علیه پرنده‌های بدون سرنشین متجاوز در منطقه عملیات و اجرای شلیک‌های موشکی و توپخانه‌ای علیه اهداف پرنده در روز و شب تمرین شد.

وی تاکید کرد: استفاده از پهپادهای انتحاری و حمله دقیق به اهداف مشخص شده در منطقه رزمایش، گسترش و بهره برداری از سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک در طول سواحل جنوب شرقی با تکیه بر توانایی‌های بومی کشور برابر برنامه تنظیمی انجام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها