کد خبر: 529990
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۵:۰۲
| |

علی اکبر کریمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی:

غربی‌ها با توافق موقت به دنبال خرید زمان هستند

لغو موقت تحریم‌ها دستاوردی برای مذاکره کنندگان نخواهد بود

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی گفت: غربی‌ها با توافق موقت به دنبال خرید زمان هستند تا بدون لغو دائمی تحریم‌ها، فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کرده و عملکرد خود در خروج از برجام را بدون پرداخت هزینه پاک کنند.

غربی‌ها با توافق موقت به دنبال خرید زمان هستند
کد خبر: 529990
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۲ ۱۱:۲۵:۰۲

علی اکبر کریمی، عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار کرد: تجربه گذشته به ما اثبات کرده است که نباید به وعده‌های توخالی طرف‌های غربی اعتماد کنیم و باید از خلف وعده‌های متعدد آمریکا و اروپا درس بگیریم.  وی تاکید کرد: مذاکرات با ۱+۴ برای جمهوری اسلامی ایران باید دستاورد و نتیجه مشخص داشته باشد و راهبرد مذاکره برای مذاکره به هیچ وجه در این شرایط قابل قبول نیست.

به گزارش ایرنا، نماینده مردم اراک در مجلس با تاکید بر اینکه فرسایشی کردن مذاکرات منطقی نیست اضافه کرد: مهمترین موضوع و هدف مذاکرات برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف تحریم‌ها است، تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه دستیابی به فناوری ساخت سلاح‌های هسته‌ای وضع شده است در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در همه گزارش‌های خود بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید داشته است.

وی توافق موقت با غرب و اروپا را بی‌معنی خواند و تاکید کرد: به نظر می‌رسد اروپا و آمریکا با توافق موقت به دنبال خرید زمان هستند تا بدون لغو دائمی تحریم‌ها توسعه فعالیت‌های هسته‌ای ایران را متوقف کرده و عملکرد گذشته خود در خروج از برجام را بدون پرداخت هزینه پاک کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی اظهار داشت: لغو موقت تحریم‌ها دستاوردی برای مذاکره کنندگان نخواهد بود زیرا اولاً به هر بهانه‌ای ممکن است تحریم‌ها مجدداً باز گردد و ثانیاً آمریکا و اروپا با خرید زمان نظام تحریم‌های خود علیه ایران را بازسازی می‌کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در ایران نهادینه شده است، گفت: بسیاری از تولیدکنندگان در شرایط تحریم در حال تولید و صادرات هستند و راه‌های دور زدن تحریم‌ها بسیار گسترده و متنوع شده است.

نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: دشمنان ما امروز به این نتیجه رسیدند که تحریم‌های کمرشکن آنها، اثر مورد انتظار خود را از دست داده است و جمهوری اسلامی ایران به حیات اقتصادی خود ادامه می‌دهد، شرایط اقتصادی کشور در ماه‌های گذشته نسبت به سال گذشته بهتر شده است، حجم صادرات نفت و میزان دستیابی ایران به درآمدهای حاصل از فروش نفت افزایش یافته است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی اضافه کرد: تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی را ایجاد کرده و هزینه‌های مازاد را به کشور وارد کرده است اما در مجموع جمهوری اسلامی ایران  در سالهای اخیر نشان داد که بدون نگاه به وین می‌تواند از تحریم‌ها عبور کرده و کشور را اداره کند.

وی با تاکید بر اینکه باید به توافق روشن، شفاف و استوار دست پیدا کنیم که به راحتی قابل نقض نباشد، گفت: آمریکا و اروپا به دنبال این هستند که جمهوری اسلامی در قالب توافق موقت فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف و محدود کرده و تعهدات سنگین را در این حوزه به صورت قطعی پذیرفته و عمل کند و در مقابل اروپا و آمریکا و وعده‌هایی برای اجرا در آینده بدهند و یا گشایش هایی ایجاد کنند که مشخص نیست در آینده ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها