فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

برجام اولویت اول کشورمان نیست/همه ظرفیت‌های خود را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم/ در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برجام اولویت اول کشورمان نیست و دیگر همه ظرفیت‌های خود را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم.

برجام اولویت اول کشورمان نیست/همه ظرفیت‌های خود را معطل نتیجه مذاکرات نمی‌کنیم/ در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود
کد خبر: 521847
|
۱۴۰۰/۰۸/۱۹ ۰۹:۲۳:۴۵

اعتمادآنلاین| فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به ادعای برخی از جمهوری خواهان کنگره آمریکا مبنی بر اینکه اگر در انتخابات میان‌دوره‌ای سال آینده، کنترل کنگره را در دست گیرند، به توافق احتمالی دولت آمریکا با ایران پایبند نخواهند بود، اظهار داشت: یکی از منش‌های غلط آمریکایی‌ها، عدم پایبندی به تعهداتشان است و در برجام هم دیدیم که مقامات این کشور به تعهدات برجامی آمریکا پایبند نبودند.

به گزارش مهر، وی بیان کرد: آمریکایی‌ها با این رفتارهای خود باعث شده‌اند که دیوار بی‌اعتمادی به آنان روز به روز بلندتر شود. بر همین مبنا باید از طرف غربی به ویژه آمریکا در مذاکرات آینده تضمین‌های لازم گرفته شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شرط ما برای بازگشت آمریکا به برجام این است که آنان تضامین لازم را دهند و به تعهدات خود پایبند باشند. همانطور که ما برجام را پذیرفتیم و به تعهدات خود عمل کردیم، آمریکایی‌ها هم باید اینگونه باشند، باید به تعهدات خود عمل کنند و تضمین دهند که دیگر تعهدات خود را زیر پا نمی‌گذارند.

مالکی ادامه داد: مذاکرات باید برای ما نتیجه عملی و ملموس داشته باشد. ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم بلکه مذاکره را برای نتیجه می‌خواهیم و بارها این مسئله از سوی مقامات ایران به طرف غربی گفته شده است.

وی با بیان اینکه ما به برجام به عنوان یک پروژه مهم نگاه می‌کنیم اما برجام اولویت اول کشورمان نیست، گفت: قطعاً جمهوری اسلامی ایران دیگر تمام دارایی‌های خودش را مانند دوران روحانی در سبد فرجام نخواهد گذاشت.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه غربی‌ها به دنبال مذاکرات فرسایشی بودند، متذکر شد: در دولت روحانی همه ظرفیت‌های کشور معطل نتیجه مذاکرات بود اما رویکرد دولت سیزدهم اینگونه نیست و اجازه نمی‌دهیم مذاکرات فرسایشی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها