الهام آزاد، نماینده مجلس:

بعد از اجرای طرح صیانت، مردم متوجه تبعات مثبت آن می‌شوند

یک نماینده مجلس گفت: با وجود اینکه برخی با اغراض سیاسی در صدد تخریب طرح صیانت از فضای مجازی هستند، به مردم این وعده را می‌دهم که بعد از اجرایی شدن این موضوع حتماً در اسرع وقت متوجه‌ تبعات مثبت آن خواهند شد.

بعد از اجرای طرح صیانت، مردم متوجه تبعات مثبت آن می‌شوند
کد خبر: 529845
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۴:۲۰:۰۴

الهام آزاد، نماینده نائین، خور و بیابانک در مجلس با گفتن این مطلب که «اینترنت مفید است، اما باید کنترل شود» اظهار داشت: اینترنت در دنیای امروز فایده‌های زیادی دارد و این مساله که دیگر بدون آن نمی‌توان امور را به درستی پیش برد، واقعیتی انکارناپذیر است. اما این دلیل نمی‌شود سیستم مدیریتی کشور هیچ نظارتی بر آن نداشته باشد و موجب سوءاستفاده‌ به شکل‌های مختلف شود. به هرحال هر پدیده‌ای کارآمدی اگر به خوبی مدیریت نشود،‌ می‌تواند تبعاتی هزینه‌ساز و بسیار منفی به همراه داشته باشد. دقیقا به همین دلیل نمایندگان مجلس با تمرکز بر روی طرح «صیانت از فضای مجازی» درصدد جلوگیری از ضررهای احتمالی هستند.

به گزارش دیده بان ایران، این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه سخنانش گفت: البته طبیعی است هر برنامه و تصمیمی منتقدان و مخالفانی هم داشته باشد که طرح صیانت هم از این قاعده مستثنی نیست. اما اینکه عده‌ای درصدد این بر آیند تا به بهانه تعطیلی مشاغل اینترنتی برخی از افکار عمومی را برابر مجلس قرار بدهند، حرکتی مذموم و خرابکارانه به شمار می‌رود. به عنوان یکی از نمایندگان مردم در قوه مقننه قویاً تلاش برای محدود کردن یا تعطیلی کسب و کار اینرنتی را رد می‌کنم. در واقع این موضوع با این هدف در دستور کار مجلس یازدهم قرار گرفته است که از نفوذ و خرابکاری بیگانگان ممانعت به عمل آوریم که این با چیزی که درباره طرح فوق توسط برخی گفته می‌شود، اختلافی فاحش دارد.

وی افزود: طراحان طرح صیانت به خوبی واقف هستند که معیشت گروهی پرشمار از مردم به اینرنت و مشخصاً فضای مجازی گره خورده است و به همین دلیل سعی‌مان را به کار خواهیم گرفت تا کوچکترین خللی به کسب و کار مردم وارد نشود.

او در ادامه گفت: این طرح به دلیل در امان نگه داشتن فضای مجازی از رفتارهای خرابکارانه و تلاش برای جایگزین کردن شبکه‌های فارسی با برنامه‌هایی که همه اختیار آن در دست کشورهای معاند با نظام اسلامی است، از اوجب واجبات است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته این را هم می‌دانیم، طرح صیانت باید به گونه‌ای نوشته و اجرایی شود که فضای فعالیت فعالین این حوزه را تحت‌ تاًثیر خود قرار ندهد. در واقع نمایندگان مجلس با عِلم بر تنگناهای اقتصادی که در کشور وجود دارد، حتما هوشیاری لازم را برای دفاع از امنیت شغلی مردم به کار خواهند گرفت تا خدای ناکرده کسی بعد از اجرای طرح صیانت متضرر نشود.

الهام آزاد در پایان گفت: با وجود اینکه برخی با اغراض سیاسی در صدد تخریب طرح صیانت از فضای مجازی هستند، به مردم این وعده را می‌دهم که بعد از اجرایی شدن این موضوع حتماً در اسرع وقت متوجه‌ تبعات مثبت آن خواهند شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها