کد خبر: 529347
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۰۱:۲۷
| |

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس:

جایگاه مرکز پژوهش‌ها در طرح صیانت مشاور بوده نه مسئول

مرکز پژوهش‌ها باید گزارش را ابتدا به کمیسیون تحویل می‌داد

یکی از نمایندگان کمیسیون فرهنگی در کمیسیون مشترک طرح صیانت گفت: اقدام مرکز پژوهش‌ها منع قانونی منعی ندارد اما این مرکز تنها مشاور بوده است و باید به رسم امانت آن را به کمیسیون تحویل می‌داد.

جایگاه مرکز پژوهش‌ها در طرح صیانت مشاور بوده نه مسئول
کد خبر: 529347
|
۱۴۰۰/۱۰/۰۸ ۱۱:۰۱:۲۷

گزارش کارشناسی مرکز پژوهش ها به رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت حاوی ایرادهای اساسی بوده که از جمله آنها نقض قانون اساسی، دخالت در حریم شخصی افراد و تعطیلی کسب و کارهای مجازی بوده است.

به گزارش خبرآنلاین در یازدهمین نشست کمیسیون مشترک طرح صیانت که امروز برگزار شد و نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی حضور داشتند، نمایندگان مجلس انتقادات بسیاری در مورد انتشار گزارش مرکز پژوهش‌ها داشتند و مخالفت خود را بیان کردند.  برگزار شد.، این مرکز را زیرضرب تندروهای عضو کمیسیون قرار داده است. غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اجرای انتشار گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس به خبرآنلاین می‌گوید این اقدام غیرقانونی نیست اما نباید مرکز پژوهش‌ها گزارش را علنی می‌کرد.

غلامرضا منتظری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد اجرای انتشار نامه مرکز پژوهش‌های مجلس می‌گوید: «کمیسیون مشترک طرح صیانت پیشنهادات جدیدی از وزارت ارتباطات دریافت کرد. طرح تغییراتی در کمیسیون به خود دید و همچنین قرار بود مواردی که در کمیسیون مشترک ویژه صیانت مشخص شده قرار بوده بررسی کنند و حاصل جمع‌بندی دوباره در اختیار کمیسیون قرار بگیرد.»

منتظری ادامه می‌دهد: «این روال همیشگی بوده است که طرح و لایحه بعد از بررسی در مرکز پژوهش‌ها به کمیسیون قرستاده شود اما این بار قبل از این که در اختیار کمیسیون قرار بگیرد در فضای مجازی منتشر می‌شود و این جاست که دوستان ایراد می‌گیرند. مسلما این موضوع بعدا در فضای مجازی قرار می‌گرفت و مردم می‌توانستند ببینند اما انتقاد نمایندگان به این روند بود که اعضای کمیسیون حتی نظر مرکز پژوهش‌ها را ندیدند و در فضای مجازی منتشر شده است.»

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بر این باور است که باید تغییرات و پیشنهادات مرکز پژوهش‌ها را ابتدا نمایندگان ارزیابی می‌کردند و بعد این موارد علنی می‌شد.

او تاکید می‌کند: «مرکز پژوهش‌ها مختار است و می‌تواند آن چه در مجموعه کاری خود دارد را منتشر و اطلاع رسانی کند اما در این جایگاه مرکز پژوهش‌ها در مقام مشاور بوده نه مسئول. تصور کنید مشاور شما در موضوعی خاص به جمع‌بندی برسد و بدون اطلاع شما آن را منتشر کند. اقدام مرکز پژوهش‌ها منع قانونی منعی ندارد اما این مرکز تنها مشاور بوده است و باید به رسم امانت آن را به کمیسیون تحویل می‌داد نه این که آن را منتشر کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها