سخنرانی گرگیج در نماز جمعه آزادشهر

نماز جمعه روز گذشته توسط مولوی عبدالکریم ریگی از مدرسین دارالعلوم فاروقیه گالیکش برگزار شد و مولوی گرگیج نیز در آن سخنرانی کرد.

سخنرانی گرگیج در نماز جمعه آزادشهر
کد خبر: 529749
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۰۹:۰۹:۲۴

مولوی گرگیج دو هفته پیش، از امامت جمعه‌ی اهل سنت آزادشهر برکنار شده است. آزادشهر یکی دیگر از شهرهای استان گلستان است که بخش قابل توجهی از جمعیت این استان را ترکمن‌ها تشکیل می‌دهند.

به گزارش انصاف نیوز، پس از سخنان یک ماه پیش مولوی گرگیج، حواشی و اعتراضاتی نسبت به آن شکل گرفت ولی برکناری او توسط آیت الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان هم باعث اعتراضاتی از سوی جمعی از مردم منطقه شده است.

مولوی گرگیج پس از سخنان حساسیت برانگیزش عذرخواهی کرد و گفت که برداشت دقیقی از سخنانش نشده است.

مولوی عبدالحمید، امام جمعه‌ی اهل سنت زاهدان که از مهمترین شخصیت‌های اهل سنت در کشور است، برکناری گرگیج را حرکتی نامناسب دانسته و در نامه‌ای به رهبری خواستار دخالت در این باره شده است.

مولوی عبدالحمید همچمیم روز جمعه (۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰) در مراسم نماز جمعه زاهدان در این باره گفت: خواسته عمومی اهل‌سنت و همۀ انسان‌های آزاده از دست‌اندرکاران و مسئولان کشور آن است که مسئله آزادشهر استان گلستان و موضوع مولانا گرگیج حفظه‌الله را که یکی از علمای دلسوز و وحدت‌طلب است، با تدبیر و درایت حل کنند.

او تاکید کرد: این امر سبب وحدت و انسجام بیشتر مردم و سبب یأس دشمنان و مخالفانی می‌شود که دنبال دستاویزی برای تبلیغات و تحریک و ایجاد اختلاف بین مردم هستند. امیدواریم این مسئله با درایت و تدبیر حسَن مسئولان حل‌وفصل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها