نوذر شفیعی، کارشناس مسائل بین‌الملل:

به ضرب‌الاجل‌ها توجهی نشود/ تیم مذاکره کننده دست به عصا راه می‌رود

یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تصمیم ناگهانی ترامپ برای خروج از برجام گفت: تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات دست به عصا راه می‌رود تا از ابهامات موجود در ساختار سیاسی آینده امریکا ضربه نبیند

به ضرب‌الاجل‌ها توجهی نشود/ تیم مذاکره کننده دست به عصا راه می‌رود
کد خبر: 529565
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۰ ۰۹:۳۳:۳۴

نوذر شفیعی، کارشناس مسائل بین‌الملل، در خصوص دور جدید مذاکرات وین گفت: ایران تجربه تلخی مانند خروج از برجام ایالات متحده را پشت سر گذاشته و همینطور با توجه به تغییرات سیاسی آینده آمریکا مانند انتخابات کنگره، تیم مذاکره کننده ایرانی دست به عصا راه می‌رود. 

به گزارش برنا، وی ادامه داد: اگر در انتخابات جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا را به دست بگیرند امکان دارد تصمیمات ترامپ را تکرار کنند پس نباید به ضرب‌الاجل‌ها توجهی کرد و با دقت بیشتری پیش رفت. 

شفیعی یادآور شد: آمریکا در تایوان با چین و در اوکراین با روسیه درگیری دارد، همین‌طور آمریکا تصمیم بر کاهش حضور نظامی خود در خاورمیانه گرفته است، پس برای اینکه در این زمینه موفق باشد ناچار است تلاش کند که پیشنهادات ایران را بپذیرد و برجام را به نتیجه‌ای برساند. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تحریم‌ها فشار شکننده‌ای را به ایران وارد کرد، تیم مذاکره کننده برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران تلاش می‌کند در چارچوب درست و با دیپلماسی مقتدرانه تحریم‌ها را رفع و به نتیجه موفقیت‌آمیزی برسد. 

وی همچنین در پایان با اشاره به ابهامات پیش روی تیم مذاکره کننده با توجه تغییرات سیاسی ایالات متحده آمریکا گفت: باید بدترین شرایط را در نظر گرفت و همه متغیرها را شناسایی و برای آن راه حل پیدا کرد تا در صورت رخ دادن اتفاقات غیرقابل کنترل شرایط سختی را تجربه نکنیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها