کد خبر: 527856
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 30 آذر 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، سه‌شنبه 30 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 4.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:26 دانلود ویدیو
کد خبر: 527856
|
۱۴۰۰/۰۹/۳۰ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، سه‌شنبه 30 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حکم پرونده سیف و عراقچی نقض شد

دیوان عالی کشور رای پرونده ارزی ولی‌الله سیف، احمد عراقچی و سایر متهمان را نقض و اعلام کرد این افراد مجریان سیاست‌های کلان ارزی بوده‌اند و مجرمانه دانستن عملکرد آنها و انتساب اتهام اختلال در نظام اقتصادی توجیه قانونی ندارد. این پرونده باید برای بررسی مجدد به شعبه دیگری ارجاع شود. پیش‌تر سیف به ۱۰ سال و احمد عراقچی به ۸ سال حبس محکوم شده بودند.

خبرسازی‌ها پیرامون افزایش قیمت بنزین صحت ندارد

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، گفت: آنچه در رسانه‌ها با عنوان گرانی بنزین منتشر شده صحیح نیست و سوءبرداشت از نامه معاون محترم اقتصادی دولت است. قرار نیست بنزین گران شود و دولت تصمیمات یک شبه نمی‌گیرد. مقرر شده به صورت آزمایشی در دو جزیره قشم و کیش، سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد اختصاص پیدا کند و قیمت عرضه همان نرخ عادی ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد است.

دولت برای افزایش یارانه‌ها نیازی به مصوبه مجلس ندارد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس، درباره افزایش ۲ برابری یارانه‌ها که معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفته از اول دی ماه اجرایی می‌شود و اینکه آیا دولت با مجلس در خصوص افزایش یارانه‌ها صحبت کرده است یا نه گفت: ‌بحثی در خصوص افزایش یارانه‌ها در مجلس صورت نگرفت، اما خبردار بودیم که مباحثی در خود دولت مطرح است. ظرفیت قانون بودجه سال ۱۴۰۰ این اختیار را به دولت داده که در خصوص افزایش یارانه‌ها تصمیم بگیرد.

شهادت سفیر ایران در یمن بر اثر ابتلا به کرونا

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه از شهادت سفیر ایران نزد دولت نجات ملی یمن خبر داد. او گفت: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود در محل ماموریت خود به کرونا مبتلا شد و به دلیل همکاری دیرهنگام برخی کشورها، متاسفانه در شرایط نا مناسبی به کشور بازگشت و به رغم به کارگیری همه مراحل درمانی برای بهبود وضعیت بیماری ایشان، سحرگاه امروز به فیض شهادت نائل آمد.

سفر سالیوان به سرزمین‌های اشغالی با محوریت ایران

کاخ سفید اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، طی روزهای آینده برای رایزنی درباره ایران به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند. وی قرار است در جریان این سفر با مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران و شمار دیگری از مسائل گفت‌وگو کند.

هم‌زمان با مذاکرات هسته‌ای با ایران، سایر گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با تکرار برخی تهدیدهای ضد ایرانی، گفت که هم‌زمان با مذاکرات هسته‌ای با ایران، سایر گزینه‌ها را نیز بررسی می‌کنیم. وی افزود آمریکا با همراهی شماری از متحدان خود، در حال بررسی برخی «گزینه‌های دیگر» در خصوص ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها