کد خبر: 527723
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 29 آذر 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، دوشنبه 29 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 6.45M | مدت زمان ویدیو: 00:02:24 دانلود ویدیو
کد خبر: 527723
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۹ ۱۰:۳۰:۰۰

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز صبح، دوشنبه 29  آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

شلیک ضد هوایی بوشهر، رزمایش بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفته: در راستای آمادگی لازم برای افزایش توان پدافندی نیروهای مسلح، بامداد امروز دوشنبه رزمایشی بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد. رزمایش یاد شده در جنوب استان بوشهر و خلیج فارس بوده است.

علی مطهری: دلایل رد صلاحیتم را اعلام کنید

بعد از حواشی ایجاد شده در خصوص انتشار دلایل رد صلاحیت علی لاریجانی و نامه‌نگاری‌های او با شورای نگهبان، علی مطهری هم در نامه‌ای به این شورا خواستار اعلام دلایل رد صلاحیت خود در انتخابات مجلس یازدهم و ریاست جمهوری سیزدهم شد.

قدرت سرایت «اومیکرون» ۳ تا ۵ برابر بیشتر از «دلتا»

کمال حیدری، معاون وزیر بهداشت تاکید کرد که قدرت سرایت «اُمیکرون» ۳ تا ۵ برابر بیشتر از «دلتا» است. رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در کنار تزریق واکسن انجام شود. طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری هم گفته بیشتر مبتلایان به اومیکرون، جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال هستند. او تاکید کرد اگر رعایت کنیم به پیک جدید گرفتار نمی‌شویم و علائم اومیکرون شبیه سرماخوردگی است.

مخالفت با افزایش سن و سنوات بازنشستگی در سال آتی

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با اشاره به افزایش دو ساله سن و سنوات بازنشستگی در لایحه‌ بودجه ۱۴۰۱ و اعلام مخالفت با آن گفت: اگر قرار است چنین کاری انجام شود باید در خود صندوق‌های بازنشستگی مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفته و به صورت دقیق با بررسی جوانب مختلف تدوین و به مجلس ارائه شود سپس به قانون تبدیل شود.

مصوبات ستاد ملی کرونا برای مقابله با اومیکرون

با توجه به ورود سویه اومیکرون به کشور ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیمات جدیدی اتخاذ کرد که بر اساس آن افرادی که دوز اول واکسن خود را تزریق کرده‌اند به سرعت دوز دوم را هم دریافت خواهند کرد. تمامی کسانی که حداقل سه ماه از دریافت دوز دوم آنها گذشته می‌توانند جهت دریافت دوز سوم به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. محدودیت ورود مسافر از کشورهای آلوده هم اعلام و تدابیر لازم برای اطمینان از سلامت مسافران در نظر گرفته خواهد شد. همچنین بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک تاکید شده است.

هشدار سرلشکر رشید به اسرائیل

سرلشکر رشید فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) با اشاره به تهدیدات اسرائیل علیه ایران گفت: در صورتی که تهدیداتی از این دست جنبه عملی به خود بگیرد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بدون درنگ، تمامی مراکز، پایگاه‌ها، مسیر و فضای استفاده ‌شده برای عبور و مبدا تجاوز را بر اساس طرح‌های عملیاتی تمرین شده مورد حمله کوبنده قرار خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها