کد خبر: 527652
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۷:۰۱:۱۱
| |

امیر دریادار ایرانی:

ناوشکن الوند به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن الوند به زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.

 ناوشکن الوند به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود
کد خبر: 527652
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۸ ۱۷:۰۱:۱۱

به نقل از ارتش، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امروز در حاشیه الحاق چهار فروند زیردریایی مرطوب «السابحات ۱۵»، ناوشکن الوند و دو بالگرد SH۳D و هواپیمای فرندشیپ F۲۷ و هاورکرافت BH۷ به توان رزم این نیرو در جمع خبرنگاران، گفت: ناوشکن «الوند» به‌زودی به اولین ماموریت طولانی اقیانوسی اعزام می‌شود که ماموریتی ترکیبی است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار داشت: این ناوشکن در یک رزمایش مرکب حضور خواهد داشت و با توانمندی و اقتدار و طی مسافت، در زمان مشخصی به کشور بازخواهد گشت.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برنامه ساخت ناوشکن «طلاییه» درحال پیشرفت بوده و در کنار اسکله کارنجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس، پهلو گرفته است.

امیر دریادار ایرانی افزود: تلاش داریم این ناوشکن در سال آینده به بدنه عملیاتی نیروی دریایی بپیوندد و ماموریت عملیاتی هم برای آن تعریف شده است و مسیر ساخت ناوشکن‌های کلاس «جماران» همزمان با طلاییه در حال پیشرفت است و تفاوت کلاس طلاییه با جماران در این است که آشیانه بالگرد به کلاس طلاییه اضافه شده و می‌تواند تعداد بیشتری بالگرد همراه داشته باشد.

وی اظهار داشت:‌ این مسیر را با قوت و قدرت ادامه می‌دهیم. زیردریایی کلاس «فاتح»  نیز در طرح ساخت قرار دارد و اولین نمونه آن وارد بدنه عملیاتی شده است و اولین ماموریت عملیاتی خود را در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ به انجام رساند. سایر زیردریایی‌ها هم به تدریج ساخته و به ناوگان این نیرو اضافه می‌شوند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآور شد: عملیات‌های بهسازی با محوریت تیم فنی و صنعتی کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ البته از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای قرار داشتن در لبه فناوری و روزآمد نگه‌داشتن تجهیزات استفاده حداکثری می‌شود.

وی ادامه داد: محققان کشور و کارکنان توانمند نیروی دریایی ارتش بدانند که علم‌شان در صحنه عمل واقعی استفاده می‌شود و برای صحنه رزم قابلیت اجرایی دارد که بالاترین خودباوری را برای عزیزان به همراه دارد.

امیر دریادار ایرانی بیان کرد: آنچه قابلیت عملیاتی دارد، پای کار می‌آوریم تا چیزی که در ذهن دانشمندان کشور وجود دارد به صحنه اجرا آورده شود، روزآمد بودن، دو جنبه عملیاتی و تجهیزاتی دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها