کد خبر: 527378
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۱۵:۳۰:۴۸
| |

امام جمعه اسالم:

وحدت یک امر یک‌طرفه نیست

امام جمعه اسالم گفت: وحدت یک امر یکطرفه نیست که فقط وقتی مقدسات اهل سنت مورد اهانت قرار بگیرد علمای شیعه بخواهند آن را محکوم کنند، وحدت یک مساله طرفینی است و باید هر دو مذهب نسبت به اینگونه اهانت ها حساس باشند.

وحدت یک امر یک‌طرفه نیست
کد خبر: 527378
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۶ ۱۵:۳۰:۴۸

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی امام جمعه اسالم در خطبه های نمازجمعه این هفته ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به بیان شخصیت و جایگاه والای الهی و معنوی آن حضرت پرداخت و گفت: عمل کردن به دستورات بزرگان دین مثل حضرت فاطمه زهرا(س) موجب رضایت الهی و سعادت دنیا و آخرت می شود.

خطیب جمعه اسالم به صحبت های منتشر شده از سوی یکی از ائمه جمعه اهل سنت استان گلستان در هفته گذشته اشاره کرد و گفت: اینکه وی برای اثبات خلافت خلیفه دوم، عصمت اهل بیت (ع) را زیر سوال برده نشان از اوج جهل و عدم آشنایی وی به قرآن کریم است.

باقری افزود: خلافت خلفای سه گانه هیچ نص و دلیل فقهی ندارند ولی عصمت اهل بیت(ع) بر اساس آیه تطهیر و به اذعان بزرگان صحابه و انصار حتی در منابع اهل سنت دلایت بر عصمت پنج تن آل عبا دارد. بعلاوه که نقل تاریخی که امام جمعه اهل سنت آزاد شهر به آن استناد کرده هم ضعیف و قول دیگری قوی تر می باشد که این هم مورد توجه قرار نگرفته است.

وی سکوت بیست و پنج ساله امیرالمومنین علی بن ابی طالب را یک دستور و ماموریت الهی برای حفظ کیان اسلام دانست که با تدابیر مختلف در برهه های گوناگون به اثبات رسیده است. اما این سکوت دلیلی بر حقانیت خلافت خلفا نمی باشد.

امام جمعه اسالم اظهارات امام جمعه اهل سنت آزادشهر را یک قیاس باطل دانست و گفت: ابوحنیفه رییس فقه حنفی اهل سنت نیز بر اساس قیاس های غلط فتوا می داد که مورد اعتراض امام صادق(ع) قرار گرفت.

حجت الاسلام باقری گفت: وحدت یک امر یکطرفه نیست که فقط وقتی مقدسات اهل سنت مورد اهانت قرار بگیرد علمای شیعه بخواهند آن را محکوم کنند، وحدت یک مساله طرفینی است و باید هر دو مذهب نسبت به اینگونه اهانت ها حساس باشند. بعلاوه که این مورد فقط اهانت به مقدسات یک مذهب نیست و اهانت به عقاید همه مسلمانان است.

وی ضمن درخواست برخورد قاطع با این امام جمعه که قلوب مسلمانان شیعه و سنی را جریحه دار کرده است از علمای شافعی مذهب اسالم و منطقه تالش که مفتخر به محبت و دوستی اهل بیت (ع) هستند خواست که این اظهارات بی اساس و اهانت آمیز را محکوم کنند.

امام جمعه اسالم با گرامیداشت بیست و هفتم آذرماه سالروز شهادت آیت الله شهید دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه ها به عنوان دو خاستگاه بزرگ علم در جامعه باید همراه و همگام یکدیگر طلاب و دانشجویان را به سمت جایگاه واقعی علم هدایت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها