کد خبر: 527131
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 24 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 24 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.42M | مدت زمان ویدیو: 00:02:03 دانلود ویدیو
کد خبر: 527131
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۰:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 24 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

نشست کشورهای عضو برجام و آمریکا برای تسریع مذاکرات وین

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، اعلام کرد که کشورهای عضو برجام و آمریکا برای یافتن روشی جهت تسریع مذاکرات وین، دیدار کردند.

تروئیکاى اروپا: به سرعت در حال رسیدن به پایان راه هستیم

تروئیکاى اروپا در سازمان ملل در بیانیه‌‌ای اعلام کردند: اکنون درهای دیپلماتیک برای ایران جهت انجام یک توافق کاملاً باز است. ایران باید بین فروپاشی برجام و توافق عادلانه و جامع به نفع مردم و ملت ایران یکی را انتخاب کند. ادامه تشدید تنش اتمی ایران به این معنیست که ما به سرعت در حال رسیدن به پایان راه هستیم.

گوترش خطاب به آمریکا: تحریم‌ها علیه ایران را رفع کنید

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد، از آمریکا خواسته تحریم‌های اعمال‌شده علیه جمهوری اسلامی ایران را طبق مفاد توافق هسته‌ای برجام رفع کند. گوترش این درخواست را در دوازدهمین گزارش فصلی سازمان تحت نظر خود که به تازگی به کمیته قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل تقدیم شده مطرح کرده است.

مذاکرات وین با مقصرسازی موفق نمی‌شود

مجید تخت‌روانچی، نماینده ایران در سازمان ملل، گفته: مذاکرات وین می‌تواند با اجرای کامل و موثر برجام و نه از طریق مقصرسازی موفق شود. به محض اینکه طرف‌های دیگر تعهدات خود را با قابلیت راستی‌آزمایی اجرا کنند، ایران نیز به طور کامل به تمامی تعهداتش باز می‌گردد.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا از نان شب واجب‌تر است

علیرضا ناجی، رئیس مرکز ویروس‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران، گفت: بر اساس تحلیل‌های جدید مشخص شد میزان شیوع و گسترش «اومیکرون» از سویه دلتا بیشتر است و به دلیل همین شیوع بالا، امکان سرایت خانوادگی را افزایش داده است. به دلیل اینکه گریز این گونه‌ی جدید، از واکسن کرونا هم تأیید شده است به طور جدی به دنبال تزریق دوز بوستر واکسن کرونا به هموطنان بالای 18 سال هستیم.

عربستان: دستمان را به سوی ایران دراز می‌کنیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان، گفته که کشورش دست به سوی دولت جدید ایران دراز می‌کند و امیدوار است پاسخ مثبتی ببیند. او در ادامه ایران را به وقت‌کشی و سختگیری در مذاکرات وین متهم کرد و گفت: مواضع سختگیرانه ایران در وین نگران‌کننده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها