کد خبر: 526945
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۲:۱۲:۳۱
| |

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

اگر طرف مقابل اراده داشته باشد توافق خوب در دسترس است / دولت نسبت به لغو واقعی تحریم‌ها مصمم و جدی است

سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در خصوص مذاکرات وین اگر طرف مقابل اراده ای داشته باشد، توافق خوب در دسترس است و دولت نسبت به لغو واقعی تحریم‌ها مصمم و جدی است.

اگر طرف مقابل اراده داشته باشد توافق خوب در دسترس است / دولت نسبت به لغو واقعی تحریم‌ها مصمم و جدی است
کد خبر: 526945
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۳ ۱۲:۱۲:۳۱

اعتمادآنلاین| علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت با اشاره به برنامه دولت جهت رفع تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه، گفت: طرف غربی بانیان وضع این تحریم‌های غیرقانونی بوده‌اند و باید اراده جدی برای رفع آن داشته باشند. اگر طرف مقابل اراده ای داشته باشد، توافق خوب در دسترس است و دولت نسبت به لغو واقعی تحریم‌ها مصمم و جدی است.

به گزارش فارس، وی افزود: بانیان تحریم تمام تلاش خود را به منظور استمرار تحریم ها خواهند داشت و مستمر هم به تحریم ها می افزایند زیرا آنها علاقه ای به روایتگری صحیح از میز مذاکره ندارند. همچنین واکنش مقام ارشد مذاکره کنندگان روسی هم شاهد بودیم که از تحریف نگاه خود گلایه کرد و ایران روایت صحیح خود را دارد.

بهادری جهرمی همچنین گفت: کنترل تورم، جزء برنامه های محوری دولت برای بازگرداندن ثبات اقتصادی کشور است و این برنامه‌ها فرابخشی است.

سخنگوی دولت تاکید کرد:در خصوص صنعت خودرو در چهار جلسه ستادتنطیم بازار به اشکالات صنعت خودرو و برای تمام شده آن پرداخته شد. از این رو افزایش عرضه خودرو به منظور کنترل قیمت خودرو از سوی بازار یکی از برنامه‌های مهم است. دولت به دنبال قیمت گذاری دستوری نیست و این اقدام را هرگز انجام نخواهد داد.

وی گفت: در بودجه سال آینده طوری دیده شده است که رانت در ارز ترجیحی وجود نخواهد داشت و این مورد حذف نمی‌شود بلکه نحوه تخصیص آن فرق خواهد داشت.

بهادری جهرمی با اشاره به سفرهای استانی دولت، افزود: اخیراً در جلسه هیئت دولت مبلغی را برای اجرای برنامه‌های استانی به دستور رئیس‌جمهور تخصیص پیدا کرده و در اختیار مسئول اجرائیات استانی قرار گذاشته شده تا اهداف سفر های استانی محقق شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها