احمد وحیدی، وزیر کشور خبر داد:

برگزاری مانورهای منظم به منظور ارتقای آمادگی بیشتر مواجهه با بحران های طبیعی

وزیر کشور از برگزاری مانورهای منظم به منظور ارتقای آمادگی بیشتر در شهرهای مختلف برای مواجهه با شرایط اضطراری و بحران های طبیعی خبر داد.

برگزاری مانورهای منظم به منظور ارتقای آمادگی بیشتر مواجهه با بحران های طبیعی
کد خبر: 524028
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۰۹:۴۹:۳۵

اعتمادآنلاین| احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور در سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران در جریان آخرین وضعیت آمادگی‌ها در مواجهه با بلایای طبیعی در کلان شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش فارس، وی در این باره گفت: امروز جلسه طولانی با دست اندرکاران ستاد بحران در تهران داشتیم و به عنوان اولین مصوبه، شهرداری تهران به عنوان جانشین وزارت کشور در ستاد بحران تهران انتخاب شد.

وی در ادامه گفت: محور دوم بحث، برنامه جامع مدیریت تهران و کارگروههای فعال در این عرصه بود و قرار شد ضمن بازنگری در برنامه ها، کارگروهها با قدرت فعالیتشان را با هدف ارتقای آمادگی در مقابله با بحران های طبیعی ادامه دهند.

وحیدی همچنین گفت: در این نشست سلسله طرح های لازم در حوزه پیش نشانگری، پیش بینی، پیشگیری و آمادگی پاسخ مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد برنامه هر کدام از این طرح از سوی کارگروهها آماده شود.

نحوه کمک گیری از سایر استانها برای شرایط اضطراری و بحران های طبیعی در استان تهران از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود و در این خصوص وزیر کشور خاطرنشان کرد: با هدف ارتقای آمادگی مانورهای لازم از سوی استان های مجاور در استان تهران انجام می شود.

وی اضافه کرد: مانورهای سالانه در حوزه های بخشی و منطقه ای و در نهایت مانور در قالب یک روز در سال در سطح شهر تهران از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وحیدی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای آموزش و فرهنگ عمومی در موقع بحران های طبیعی؛ خاطرنشان کرد: آموزش و آگاهی های لازم برای آمادگی مردم عزیز کشورمان در مقابله با بحران های طبیعی مهم ترین مساله است و باید در این خصوص فرهنگ سازی جدی صورت گیرد.

وی در پایان گفت: موضوع آمادگی شهر تهران در مقابله با زلزله و حوادث طبیعی مساله بسیار مهمی است و در این خصوص دستگاهها فعال هستند و با برنامه ریزی ها و برگزاری مانورهای لازم، سطح آمادگی خوبی در شهر تهران برقرار خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها