علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس:

منافع ارز 4200 تومانی فقط به جیب 100 نفر می رود / این 100 نفر برای 85 میلیون نفر تصمیم می‌گیرند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر لزوم اصلاح روند فعلی تخصیص ارز به کالاهای اساسی گفت: امروز حدود 100 نفر هستند که منافع ارز 4200 تومانی به جیب اینها می‌رود.

منافع ارز 4200 تومانی فقط به جیب 100 نفر می رود /  این  100 نفر برای 85 میلیون نفر تصمیم می‌گیرند
کد خبر: 523256
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۹ ۰۹:۲۷:۳۹

اعتمادآنلاین| حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان با اشاره به مسأله ارز ترجیحی (4200 تومانی) و تأثیر آن در تامین بهینه کالاهای اساسی برای مردم، اظهار داشت: تجربه سه سال اخیر و واقعیت‌های موجود نشان می‌دهد که به دلیل فساد و رانتی که در تخصیص ارز 4200 تومانی وجود دارد، امکان تداوم شرایط فعلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد تورم کالاهایی که ارز 4200 تومانی به آنها اختصاص یافته، بیش از کالاهای دیگر است، لذا وضع موجود باید اصلاح شود اما درباره نحوه اصلاح این روند حرف داریم؛ چراکه نباید به سمتی حرکت کنیم که تورم ایجاد شود یا بازار بهم بریزد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز حدود 100 نفر هستند که منافع ارز 4200 تومانی به جیب اینها می‌رود و این افراد برای 85 میلیون نفر تصمیم می‌گیرند؛ از سوی دیگر طی این سه سال بیش از 54 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور برای این نوع ارز هزینه شده و حالا سؤال این است که چه مقدار از عواید این ارز به جیب مردم رفته است و چه مقدار به جیب افراد خاص؟

ساز و کار جبرانی و جایگزین ارز 4200 تومانی باید به مجلس بیاید

سلیمی با تاکید بر اینکه این روند حتما باید اصلاح شود، خاطرنشان کرد: سازوکاری که این ارز حتما به دست مردم برسد، مهم است و مجلس هم با حساسیت آن را دنبال می‌کند؛ چراکه نگرانی ما این است که این عواید به دست مردم نرسد.

وی با اشاره به برخی مدل‌های مدنظر برای حمایت از مردم در صورت حذف ارز 4200 تومانی گفت: به عنوان مثال «کالا کارت» یکی از این راهکارهاست که در نتیجه آن، هزینه تامین کالاها و خدمات مستقیما به دست مردم برسد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: چه این روش و چه هر روش دیگری که برای حمایت از مردم و تولیدکنندگان مدنظر باشد، باید به مجلس بیاید تا بررسی شده و بعد تصمیم گرفته شود.

سلیمی تصریح کرد: مجلس با حساسیت این موضوع را دنبال خواهد کرد و در رابطه با افزایش قیمت‌ها و تورم کالاهای اساسی و اینکه کالاها به دست مردم نرسد، با جدیت مراقبت خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها