کد خبر: 523145
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۴:۵۹
| |

مدیر حوزه‌های علمیه :

پنج هزار نخبه در حوزه‌های علمیه کشور در حال تحصیل هستند

مدیر حوزه‌های علمیه حمایت از نخبگان و ممتازان حوزه‌های علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و گفت: امروزه در حوزه‌های علمیه بیش از پنج هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل می‌باشند، از این رو حوزه‌ها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازان بپردازد.

پنج هزار نخبه در حوزه‌های علمیه کشور در حال تحصیل هستند
کد خبر: 523145
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۸ ۱۱:۳۴:۵۹

اعتمادآنلاین| آیت‌الله علیرضا اعرافی در آیین پایانی اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه در قم، طی سخنانی با اشاره به فرمایش‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند خروج نخبگان کشور یک نگرانی است و بیشترین نگرانی‌ما این است که بیش از چند هزار تَن از کشور می‌روند این مصیبتی است که نه تنها کشور ما بلکه کل جهان سوم به آن مبتلا هستند.

به گزارش ایرنا،وی حمایت از نخبگان و ممتازان حوزه‌های علمیه را سیاست اصلی مدیریت حوزه خواند و خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه‌های علمیه بیش از پنج هزار استعداد برتر و نخبه در حال تحصیل می‌باشند، از این رو حوزه‌ها باید به صورت ویژه به حمایت نخبگان و ممتازان بپردازد، تا بتوانند کارهای پژوهشی و علمی را با خیال راحت انجام دهند.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت جدی باید حوزه‌های استان‌ها به شخصه پیگیر حمایت از نخبگان شوند و مدیران نیز آگاه بر پرونده نخبگان باشند.

امام جمعه قم حضور استادان نخبه در طی مراحل آموزشی طلبه‌های ممتاز و نخبه را مهم خواند و بیان داشت: مراقبت اخلاقی و تربیتی از نخبگان و ممتازان امری ضروری است، چرا که کسانی که استعداد و رشد اخلاقی بیشتری دارند، آسیب پذیرتر هستند، از این رو در این راستا دفتر نخبگان حوزه‌های علمیه باید اصول نظام تربیتی نخبگان را استخراج، تدوین و به استادان و نخبگان و ممتازان ارائه دهد، چرا که اگر در رابطه با دانش افزایی استادان در ارتباط با نخبگان عمل نشود استعدادها گم خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: نظام جامع حمایت از نخبگان باید ارائه شود و این امر تنها مختص طلبه‌های قم نخواهد بود، بلکه در این نظام جامع، طلبه‌های نخبه و ممتاز کل کشور مورد توجه خواهند گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در این نظام تربیتی باید حمایت‌ها ویژه‌ای در عرصه‌های علمی مشاوره‌ای و معیشتی مسکن مورد توجه قرار گیرد.

اعرافی ضمن تاکید بر توجه به شورای همکارهای نهادهای حوزوی گفت: حوزه‌های علمیه استان‌ها باید توجه کافی به ظرفیت شوراهای هماهنگی نهادهای حوزوی داشته باشند و به صورت جدی در جهت پیش بُرد اهداف حوزه علمیه با این شورای هماهنگی همکاری داشته باشند، همان‌طور که این ظرفیت‌ها در مناسبات فرهنگی و رخدادها و حوادث طبیعی به چشم می خورد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ضمن قدردانی و تشکر از طلبه‌های جهادی یادآور شد: بعد از سیل خوزستان ستادی به نام ستاد بحران و حوادث به‌صورت رسمی با همکاری نهادهای حوزوی شکل گرفت که بیش از 10 هزار طلبه فعال در عرصه خدمت رسانی در بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و بیماری‌هایی همچون کرونا به کمک مردم آمده‌اند و امروز در کشور به این ستاد توجه می‌شود و امتداد کشوری پیدا کرده‌است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها