حمیدرضا ترقی، عضو حزب موتلفه:

رئیس جمهور در مورد مذاکره به صراحت تکلیف را مشخص کرد

حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه اظهار داشت: یکی از نکات مهم سخنان آقای رییسی مربوط به تعیین تکلیف مذاکره و ارتباط با آمریکا و ... بود که ایشان با صراحت تکلیف را براساس همان رهنمودی که مقام معظم رهبری دادند مشخص کردند و تاکید کردند که در مورد مذاکره، اگر قرار باشد با اهدافی که آمریکایی ها دارند دنبال می کنند، دنبال شود برای مردم هیچ نفعی ندارد.

رئیس جمهور در مورد مذاکره به صراحت تکلیف را مشخص کرد
کد خبر: 513060
|
۱۴۰۰/۰۶/۱۵ ۰۹:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا ترقی عضو حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که سخنان سید ابراهیم رئیسی در تلویزیون در رابطه با واکسن، مسائل سیاست داخلی، سیاست خارجی و اقتصادی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: آقای رییسی در سخنانشان اولا برخلاف روسای جمهور قبلی که تا فرصت صحبت برایشان پیش می آمد تمام مشکلات را تقصیر دولت قبلی می انداختند و سعی می کردند با سیاه نمایی، مشکلات را به گردن دولت های قبلی بیاندازند، با ظرافت از کنار این مسئله گذشتند و بدون اینکه گله ای از وضعیت و عملکرد گذشته داشته باشند تاکید کردند که آمار و ارقام برای مردم مشخص است که دولت فعلی چه چیزی را تحویل گرفته است.

دولت رئیسی سعی کرد نیاز مردم به واکسن را به سرعت تامین کند

به گزارش خبر انلاین، او افزود: نکته دوم اینکه، وظیفه ما این است که مشکلات کشور را با تدبیر و برنامه ریزی برطرف کنید بنابراین همه تلاشمان را به کار بردیم که اولا نگرانی و دغدغه مردم در ارتباط با کالاهای اساسی را برطرف کنیم و ذخائر استراتژیکمان به حد قابل قبولی ارتقا پیدا کند. نکته سوم؛ برخلاف گذشته که در زمینه واکسن، بهانه های گوناگونی را می آوردند و نسبت به واکسیناسیون مردم تعلل شده بود این دولت تلاش کرد با بهبود روابط خارجی و تعاملی که با کشورهای مختلف تولید کننده واکسن داشته، نیاز مردم به واکسن را به سرعت بتواند تامین کند.

رئیسی سعی کرد مردم را به آینده امیدوار کند

او ادامه داد: در واقع مهمترین وظیفه دولت این است که جلوی مرگ و میر مردم را بگیرد و از حیات مردم صیانت کند و اولویت هم به این مسئله اختصاص داده شده است. بنابراین این موضعگیری آقای رییسی، یک موضعگیری است که در دولت های اخیر چنین موضعگیری نداشتیم بدین گونه که رییس دولت جدید نسبت به عملکرد گذشتگان هیچ اشاره ای نکند و سعی کند مردم را به آینده امیدوار کند.

رئیس جمهور در مورد مذاکره به صراحت تکلیف را مشخص کرد

این چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به سخنان رییسی در مورد گفت و گو و مذاکره تصریح کرد: یکی از نکات مهم سخنان آقای رییسی مربوط به تعیین تکلیف مذاکره و ارتباط با آمریکا و ... بود که ایشان با صراحت تکلیف را براساس همان رهنمودی که مقام معظم رهبری دادند مشخص کردند و تاکید کردند که در مورد مذاکره، اگر قرار باشد با اهدافی که آمریکایی ها دارند دنبال می کنند، دنبال شود برای مردم هیچ نفعی ندارد. بنابراین طبیعی است که مذاکره را ولو برای مذاکره انجام نخواهیم داد چراکه در مذاکره باید منافع مردم حتما لحاظ شود.

دولت رئیسی نمی خواهد مسائل کشور را به مذاکره متصل کند

او افزود: وقتی ملاک مذاکره، منافع مردم است طبیعتا باید دید که آیا آمریکایی ها در راستای تامین منافع مردم ما و انجام تعهداتشان اقدام خواهند کرد. بنابراین از کنار مذاکره، این گونه گذشتن و ردشدن که برای غربی ها مسئله بسیار مهمی است نشان می دهد که دولت نمی خواهد هیچ کدام از مسائل کشور را به مذاکره متصل کند و در مسیر خنثی کردن تحریم ها گام بر می دارد.

مواضع شفاف رئیسی پاسخ متقن و مناسبی به مغرضین بود

ترقی اشاره کرد: درباره بخش دیگری از سخنانش به نظر می رسد پاسخ آنهایی بود که این سفرهای استانی و حضور بین مردم را به رفتارهای پوپولیستی تلقی می کنند اما ایشان تاکید کردند که این گونه سفرها وظیفه دولت است و دولت باید در کنار مردم باشد. یکی از نشانه ها و علائم مردمی بودن، این است که کنار مردم و بین مردم باشد نه اینکه فقط پشت میز بنشیند و از دور براساس گزارشات، بخواهد مشکلات مردم را پیگیری کند. به نظر می رسد این شفاف سازی و موضعگیری در این زمینه برای مغرضینی که مردمی بودن دولت را تحمل کنند پاسخ بسیار متقن و مناسبی بود.

این عضو حزب موتلفه اظهار کرد: در نهایت به نظر می رسد آقای رییسی هنوز به این موضوع وارد نشدند که مشکلات کشور را احصاء کنند و مردم را در جریان مشکلاتی که دولت با آن روبروست قرار بدهند بلکه سعی کردند به مردم امید بدهند که انشالله این مشکلات حل خواهد شد. از این رو مردم هم باید صبور باشند و هم به همراه قوای مختلف کمک کنند تا ما بتوانیم از عهده حل این مشکلات و گرفتاری هایی که برای مردم پدید آمده بتوانیم بربیاییم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها