کد خبر: 511935
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۵:۱۲
| |

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

برخی اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور بیشتر شعار است/ دولت در حوزه اقتصاد با چالش رو به رو خواهد شد/ توان مردم زیر فشارهای اقتصادی رو به اتمام است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: ارزیابی دولت سیزدهم مقداری زود است اما با توجه به سابقه افراد انتخاب شده تجربه و کارآمدی لازم دیده نمی‌شود.

برخی اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور بیشتر شعار است/ دولت در حوزه اقتصاد با چالش رو به رو خواهد شد/ توان مردم زیر فشارهای اقتصادی رو به اتمام است
کد خبر: 511935
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۱۰:۰۵:۱۲

اعتمادآنلاین| جواد امام در ارزیابی کابینه سیزدهم که روز چهارشنبه به استثنا وزیر آموزش و پرورش توانست از مجلس یازدهم رای اعتماد بگیرد و در پاسخ به این سوال که آیا دولتمردان می‌توانند با توجه به شرایطی که در کشور پدید آمده است مشکلات و معضلات را برطرف کنند، گفت: معتقدم اندکی برای قضاوت، ارزیابی و اظهارنظر در خصوص کابینه‌ای که تشکیل شده زود است اما اگر بخواهیم به سابقه افرادی که متصدی پست وزارت شده‌اند نگاه کنیم آن میزان سابقه‌ در این کابینه دیده نمی‌شود که مشکلات کشور را با توجه به چالش‌هایی که با آن مواجه هستیم برطرف کنند. این تیم هم تیمی نیست که در این زمینه کارآمد و توانمند بوده و تجربه داشته باشد.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اعتقادم بر این است در حوزه‌های اقتصادی خصوصا با انتخاب‌هایی که صورت گرفته با چالش‌هایی روبرو خواهیم شد چرا که تیم اقتصادی تیم هماهنگ و منسجمی به نظر نمی‌آید.

وی تاکید کرد: با این اوصاف باید منتظر بود و من البته امیدوارم دولتمردان بتوانند موفق شوند اما آن چیزی که از شمایل این کابینه مشاهده می‌کنیم بعید است با اتفاقات موجود جامعه و شعارهایی که آقای رئیسی دادند بتوانند در کوتاه‌مدت توفیق به دست بیاورند.

امام درباره اینکه معاون اول رئیس جمهور گفته است با کشورهایی که پول‌های ما در آنجا بلوکه شده تماس گرفتیم و آنها قول آزادی پول‌های‌مان را دادند و دیگر اظهاراتی که این روزها می‌شنویم که باید اولویت دولت سیزدهم باشد، گفت: فرمایش‌های آقای مخبر اگر واقعی باشد باید نمود عینی‌اش قابل رویت و لمس باشد، یکی از پارامترهای وضعیت اقتصادی منابع و نقدینگی است.

وی خاطر نشان کرد: دولت در همین ماه اول که از روی کار آمدنش می‌گذرد یکی از چالش‌های جدی‌اش پرداخت حقوق است و مصوبات قانون مجلس و دولت حقوق فرهنگیان را با چالش مواجه کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: آقای مخبر در جایی گفته‌اند در بحث کالاهای اساسی مشکلی نداریم و انبارها را پر کردیم که اگر این امر واقعیت داشته باشد، خوب است اما فکر می‌کنم یک مقداری شعاری است چرا که دولت به طور کامل مستقر نشده است تا بخواهد ثبت سفارش انجام دهد، حمل کالاها صورت گیرد و بارگیری و ترخیص انجام شود بنابراین اگر دولت سرعت عمل داشته باشد که یک چنین چیزی را با یک اشاره انجام دهد نیاز به ثبت سفارش و ترخیص نباشد و همه انبارهای ما پر شود امیدوار کننده است اما بعید است این چنین چیزهایی مطرح شود.

وی تاکید کرد: ما که در این دولت نقشی نداریم و مورد مشورت هم نیستیم اما می‌خواهیم که موفق شود چرا که تاب و توان مردم زیر فشارهای اقتصادی رو به اتمام است و اگر این دولت موفق نشود قاعدتاً بارش به تنهایی متوجه یک جریان خاص و دولت نیست بلکه بیشتر متوجه نظام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها