کد خبر: 511570
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

طالبان باید اطمینان و اعتماد ایران اسلامی را جلب کند / طالبان نمی‌تواند نقش اساسی ایران را نادیده بگیرد

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تنظیم سیاست‌های جدید ایران در رابطه با شرایط فعلی افغانستان را امری ضروری دانست و افزود: طالبان نیز باید اطمینان و اعتماد ایران اسلامی را جلب کند تا بتواند به کمک ایران امید داشته باشد.

طالبان باید اطمینان و اعتماد ایران اسلامی را جلب کند / طالبان نمی‌تواند نقش اساسی ایران را نادیده بگیرد
کد خبر: 511570
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران این حزب، گفت: اختیار با نمایندگان است، لکن با توجه به شرایط داخلی کشور و نیز وضعیت منطقه و جهان و لزوم حل مشکلات کشور، رعایت مصلحت کشور ایجاب می‌کند که دولت هرچه سریعتر با رای بالای نمایندگان مردم تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به شرایط کرونایی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات قاطع رییسی و همکاری و همراهی ملت و همه نهادها، دستگاه‌ها، تشکل‌ها و احزاب، بسیج و سپاه و ارتش، این بلیه دفع شود.

بادامچیان با درخواست حل مشکلات دارویی مردم که مورد دقت قرار گرفته، از دولت خواست برای خانواده‌های کم‌بضاعت کمک هزینه معالجاتی در نظر گرفته شود.

وی همچنین از خدمات کادر درمانی و بهداشتی کشور، پزشکان و پرستاران و نیز بسیج و نیروهای مسلح قدردانی کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در ادامه با اشاره به تحولات افغانستان گفت: شرایط ویژه‌ای در افغانستان پیش آمده است و طالبان در دوره جدید می‌گویند تجربه آموخته‌اند و می‌خواهند این تجربیات را در رعایت حقوق همه قومیت‌ها و مذاهب و سنت‌ها و خواسته‌های همه مردم افغانستان به‌کار گیرند و نمی‌خواهند سخت‌گیری‌های گذشته را داشته باشند.

بادامچیان افزود: طالبان در دوره جدید می‌گویند حقوق زنان را در چارچوب اسلام رعایت خواهند کرد و روابط صحیح با کشورهای همسایه و دولت‌ها خواهند داشت و به آمریکا تکیه نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته آنها با مشکلات فراوانی روبرو هستند و حتی طالبان در بدنه خود دچار اختلافات عقیدتی مواجه هستند و اکنون اختلافات حاصله در حکومت هم بر آن افزوده می‌شود و اگر اسلامی را که طالبان گذشته مطرح می‌کردند دنبال کنند جنگ مذهبی هم خواهند داشت.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: اقتصاد به هم ریخته افغانستان هم کار را صدچندان مشکل می‌کند و موضوع کشت تریاک هم دیگر مساله مهم در این کشور است و البته نکته مهم دیگر اینکه مخالفان طالبان هم بیکار نخواهند ماند.

بادامچیان، جمهوری اسلامی ایران را مهمترین همسایه افغانستان عنوان کرد و گفت: طالبان نمی‌تواند نقش اساسی ایران را نادیده بگیرد و البته ایران هم در پی رفاه و سعادتمندی همسایگان افغانستانی خود است.

وی ادامه داد: تجربیات، دانش، صنایع و محصولات ایران بهترین زمینه برای برقراری حکومت عدالت محور اسلامی در این سرزمین محروم و مظلوم است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، تنظیم سیاست‌های جدید ایران در رابطه با شرایط فعلی افغانستان را امری ضروری دانست و افزود: طالبان نیز باید اطمینان و اعتماد ایران اسلامی را جلب کند تا بتواند به کمک ایران امید داشته باشد.

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت وگو ضمن تجلیل از ارسال محموله سوخت به لبنان، مواضع سید مقاومت و رهبر حزب‌الله لبنان را عاشورایی و موجب عزت لبنان و مسلمین دانست و آن را فصل جدیدی در تحولات منطقه تحلیل کرد.

وی گفت: ملت هوشیار لبنان باید تحرکات شیطنت‌آمیز مستکبران در لبنان را به خوبی تحلیل کند و با لبیک به سید حسن نصرالله آرامش، امنیت و رفاه را به لبنان بازگرداند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین حمله به عزاداران حسینی در هند و پاکستان را محکوم کرد و گفت: دولت‌های هند و پاکستان باید با احترام به عقاید اسلامی، تامین کننده آرامش برای عزاداری باشند که مردم شجاع این مناطق و به ویژه کشمیر بتوانند آزادانه مراسم عبادی و دینی خود را برگزار کنند.

بادامچیان در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: در دهه اول محرم امسال به حمد الهی، اظهار ارادت و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) به‌رغم شرایط کرونایی، با شکوه و نظم و گسترده‌تر از سال گذشته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد که اسوه آن امام خامنه‌ای و دقت معظم له در رعایت همه امور بود.

وی با قدردانی از عزاداران، وعاظ، مداحان و مرثیه خوانان و هیات‌های مذهبی گفت: ان شاء الله به برکت اخلاص آنان و دعاها و توسلات، مشکلات جامعه ما و مسلمین تبدیل به پیشرفت و زندگی حسینی و زینبی (س) شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین تاکید کرد: برای اربعین نیز باید ابتکارها برای شکوه و بزرگداشت آن به کار گرفته شود.

بادامچیان همچنین ارتحال آیت‌الله فقیه ایمانی و علامه محمدرضا حکیمی را به رهبر معظم انقلاب و به ویژه علمای اصفهان و مشهد و نیز دوستداران آنان تسلیت گفت.

وی یاد و خاطره آینه‌داران آفتاب شهیدان لاجوردی، اندرزگو، عراقی و فرزندش حسام و رجایی و باهنر را گرامیداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها