حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا:

واکسن لزوما جلوی ابتلا را نمی‌گیرد / رعایت پروتکل‌ها به 48 درصد رسیده است / باید جلوی عادی انگاری کرونا در کشور را بگیریم / در این هفته حدود 7 میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود

رئیس‌جمهوری گفت: اعلام شد به طور متوسط در کشور 48 درصد به پروتکل‌ها عمل می‌کنند که این بسیار پایین است و ما توقع داریم پروتکل‌ها 85 تا 90 درصد اجرایی شود.

واکسن لزوما جلوی ابتلا را نمی‌گیرد / رعایت پروتکل‌ها به 48 درصد رسیده است / باید جلوی عادی انگاری کرونا در کشور را بگیریم / در این هفته حدود 7 میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود
کد خبر: 505329
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۰:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: دوری‌گزینی از ویروس یعنی اینکه ترددها کمتر شود، از وسایل بهداشتی استفاده و پروتکل‌ها را مراعات کنیم.

به گزارش ایلنا، رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز اعلام شد به طور متوسط در کشور 48 درصد به پروتکل‌ها عمل می‌کنند که این بسیار پایین است و ما توقع داریم پروتکل 85 تا 90 درصد اجرایی شود نه اینکه 48 درصد پروتکل رعایت کنند. رعایت پروتکل‌ها که پایین است ویروس هندی هم که وارد شده است؛ تابستان هم که هست، اجتماعات هم مراعات نشود، پیداست که چگونه خواهد شد.

وی با بیان اینکه یک راه‌حل اصلی فاصله گرفتن در چارچوب پروتکل‌ها از ویروس است، اظهار داشت: رعایت پروتکل‌ها دستور اولی است که همیشه باید به عنوان یک دستور مهم مورد مراقبت قرار دهیم، مورد دوم واکسیناسیون است که ما هرچه بیشتر واکسن بتوانیم وارد کشور کنیم و تزریقات انجام گیرد، بسیار می‌تواند موثر باشد.

روحانی گفت: الحمدالله بیش از 7 میلیون واکسن تزریق شده است و 2 میلیون دیگر هم یعنی علاوه بر این 7 میلیون توزیع شده است که به تدریج تزریق خواهد شد، در این هفته هم 6 الی 7 میلیون دز دیگر وارد کشور خواهد شد و در مرداد ماه حدود 10 میلیون دز واکسن خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: این 10 میلیون دز اگر در اختیار باشد، ظرف 2 هفته واکسیناسیون می‌تواند انجام گیرد و انشاالله وعده‌هایی که به مردم دادیم تا پایان این دولت انجام خواهد شد.

رئیس قوه مجریه گفت: گفته بودیم که واکسیناسیون افراد 65 سال به بالا و آنهایی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند انجام می‌شود که این اتفاق خواهد افتاد، حتی در برخی از استان‌ها 60 سال به بالا هم از واکسن استفاده می‌کنند.

روحانی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه واکسن های ساخت داخل نیز در ماه‌‌های پیش رو در واکسیناسیون سراسری مورد استفاده قرار گیرند، تصریح کرد: مردم باید بدانند که تزریق واکسن نباید عاملی باشد که آنها فکر کنند می‌توانند اجرای پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند. تزریق واکسن تاثیر زیادی در کاهش مرگ و میر دارد، اما نمی تواند به شکل کامل جلوی انتقال بیماری را بگیرد و کشورهایی که پس از واکسیناسیون گسترده اجرای پروتکل‌ها را کاهش دادند نیز از انجام این کار پشیمان شده اند.

رئیس جمهور تاکید کرد تا زمانی که واکسیناسیون در سراسر جهان به شکل موثر و قابل قبولی انجام نشده باشد باید تلاش کنیم جلوی عادی انگاری شیوع کرونا را بگیریم چرا که واکسیناسیون در حد کنونی نمی تواند جلوی چرخه انتقال ویروس را بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها