کد خبر: 488368
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۱:۴۵:۱۳
| |

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

نظام حزبی در کشور وجود ندارد

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: نظام سیاسی ایران، ابتدا باید پایه اصلی جریانی که می‌تواند گفتمان‌ساز باشد و همچنین در مدرسه تربیت سیاسی مدیر بپروراند و از آن حمایت کند و به معنای واقعی کلمه نظام حزبی را در فرآیند انتخابات فعال و حزب نمایندگان خود را به جامعه معرفی کند.

نظام حزبی در کشور وجود ندارد
کد خبر: 488368
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۱ ۱۱:۴۵:۱۳

اعتمادآنلاین| محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در برنامه تلویزیونی «غیرمحرمانه» با موضوع «نقش رسانه‌ها در انتخابات»، اظهار داشت: جامعه سیاسی امروزی ایران در دو شق روستایی و مدنی تعریف می شود. بر اساس آمار از 80 میلیون جمعیت کشور، 80درصد آنان شهرنشین هستند.

به گزارش مهر، وی با طرح این سوال که آیا در امر سیاست و مباحث اجتماعی واقعا یک هویت هشتاد درصدی وجود دارد، اظهار داشت: پاسخ این است که قطعا و مسلما خیر. آیا به صرف تغییر عنوان تقسیمات کشوری هویت، مناسبات، معادلات درون این کلونی جمعیتی تغییر یافته و به شهر تبدیل شده است؟ پاسخ دوباره همین است قطعا و مسلما خیر.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه رسانه های مجازی امروز اسیر یک جریان زودگذرند، افزود: در مقابل وقتی مطلبی در رسانه مکتوب منتقل شود امکان تغییر در آن وجود ندارد. ماندگار می ماند و همیشه به آن اشاره می شود و در فرآیند تاریخی به مجموعه های ماندگار در کتابخانه ها تبدیل می شود. بنابراین، رسانه های مکتوب هر چند با قلت عدد، لیکن اثرات پایدار خود را خواهند داشت.

عطریانفر با اشاره به اینکه نظام حزبی در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: نظام سیاسی ایران، ابتدا باید پایه اصلی جریانی که می تواند گفتمان ساز باشد و همچنین در مدرسه تربیت سیاسی مدیر بپروراند و از آن حمایت کند و به معنای واقعی کلمه نظام حزبی را در فرآیند انتخابات فعال و حزب نمایندگان خود را به جامعه معرفی کند. برای پایداری امر سیاست، احزاب باید به صورت پایدار زنده بمانند و احزاب زودگذر مورد پسند نخواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها