کد خبر: 476549
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۶:۵۵:۲۲
| |

انتقادهای عبدالرضا داوری از محمود احمدی‌نژاد

نام محمود احمدی‌نژاد چه آن روز که در دادگاه روزنامه سلام نشسته بود، چه روزی که شهردار تهران شد، چه روزی که به ریاست‌جمهوری ایران رسید و با اقدامات خود در جریان انتخابات بحث‌انگیز سال 88 کرسی خود را در «پاستور» حفظ کرد و چه حالا که از عرش به فرش رسیده و یاران اصولگرای دیروزش به مخالفان و منتقدانش تبدیل شده‌اند، با یک واژه گره خورده است؛ «جنجال».

انتقادهای عبدالرضا داوری از محمود احمدی‌نژاد
کد خبر: 476549
|
۱۴۰۰/۰۱/۲۴ ۰۶:۵۵:۲۲

اعتمادآنلاین| نام محمود احمدی‌نژاد چه آن روز که در دادگاه روزنامه سلام نشسته بود، چه روزی که شهردار تهران شد، چه روزی که به ریاست‌جمهوری ایران رسید و با اقدامات خود در جریان انتخابات بحث‌انگیز سال 88 کرسی خود را در «پاستور» حفظ کرد و چه حالا که از عرش به فرش رسیده و یاران اصولگرای دیروزش به مخالفان و منتقدانش تبدیل شده‌اند، با یک واژه گره خورده است؛ «جنجال».

به گزارش روزنامه اعتماد، احمدی‌نژاد حضور صدر اخبار را به گمنامی ترجیح می‌دهد و از این‌رو ابایی از تغییر لحن و اظهاراتش ندارد. روزی تحریم را کاغذپاره می‌خواند و روز دیگر از لزوم رفع آنها برای تامین منافع مردم سخن به میان می‌آورد. تناقض‌هایی که اگر قرار بر مرور واو به واو اظهارات رییس‌جمهوری سابق ایران باشد، بدون شک بیشتر هم خواهد شد. این‌بار اما ماجرا شخص او نیست و بحث بر سر یکی از یاران سابقش است؛ یار غاری که پس از خداحافظی احمدی‌نژاد از کرسی ریاست‌جمهوری همچون حمیدرضا بقایی و اسفندیار رحیم مشایی و برخلاف قاطبه اعضای کابینه دولت نهم و دهم، کنارش ایستاد ولی حالا در زمره کسانی قرار گرفته که تلاش می‌کند از هر تریبونی برای اعلام برائت از رییس سابق خود استفاده کند. عبدالرضا داوری حالا از حضور کنار احمدی‌نژاد توبه می‌کند و سخنانی را به زبان می‌آورد که روزگاری بیان‌شان را از سوی سایر نزدیکان احمدی‌نژاد تکذیب می‌کرد. داوری حالا در جدیدترین موضع‌گیری خود علیه رییس‌جمهوری سابق، آن هم در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، از استقبال احمدی‌نژاد از سقوط جمهوری اسلامی سخن گفته است. او به پایگاه خبری-تحلیلی عصر ایران گفته است: «آقای احمدی‌نژاد هم اعتقادش این است که جمهوری اسلامی نظام پایداری نیست و سقوط خواهد کرد. این آقایان 3 احتمال را برجسته می‌کردند برای سقوط نظام؛ احتمال اول فوت رهبری بود و یکی از اخباری که همیشه در محافل خاص آقای احمدی‌نژاد دنبال می‌شود، وضعیت سلامتی رهبری است.» این همراه پیشین احمدی‌نژاد درباره چند و چون بررسی موضوع حمله نظامی ایالات متحده امریکا در دفتر رییس‌جمهوری سابق ایران گفته است: «حمله امریکا به ایران را هم عامل فروپاشی می‌دانستند و به‌شدت اخبار مربوط به حمله احتمالی را دنبال می‌کردند.» او همچنین اعلام کرده است: «می‌گفتند اگر امریکا حمله کند و زیرساخت‌ها را بزند، یعنی آب و برق قطع شوند، این نقطه آغاز فروپاشی جمهوری اسلامی خواهد بود.»


داوری درباره دوری جمهوری اسلامی از احمدی‌نژاد نیز گفته است: «آقای احمدی‌نژاد تحلیلش این بود که اگر بایدن پیروز شود، اصلاح‌طلبان در ایران قوی می‌شوند و در این صورت نظام و رهبری و سپاه نیرویی ندارند که آن را جلوی اصلاح‌طلبان بگذارند؛ بنابراین مجبورند راه را برای من باز کنند. احمدی‌نژاد پیروزی بایدن را به نفع خودش می‌دانست. حدود 40 دقیقه بحث کردیم. من به آقای احمدی‌نژاد گفتم اگر نظام همین امروز آقای مهندس موسوی را از حصر بیرون بیاورد، او را به شما ترجیح می‌دهد؛ آقای خاتمی و آقای روحانی که جای خود را دارند و به طریق اولی بر شما مرجح خواهند بود.» داوری تناقض‌های احمدی‌نژاد را نیز یادآوری کرده و یادآور شده است: «آقای احمدی‌نژاد مجموعه‌ای از تناقضات است. احمدی‌نژاد بسته به موقعیت خودش و نسبتش با کانون‌های قدرت، سیاست‌ورزی‌اش تغییر می‌کند. ایشان در شورای عالی امنیت ملی با آقای علی لاریجانی درگیر شد و او را برکنار کرد، اما سال 87 از آقای لاریجانی برای کسب ریاست مجلس، در رقابت با حدادعادل، حمایت کرد؛ یعنی تیم خودش را روانه مجلس هشتم کرد تا علی لاریجانی رییس مجلس شود. بعد دوباره با همین آقای لاریجانی دچار مشکل شد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها