معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری خبر داد:

اتمام عملیات ساخت 1000 خانه بهداشت تا پایان دولت دوازدهم

مسئولان توسعه روستایی به همراه تنی چند از مدیران استانی و نماینده شرق هرمزگان، از منطقه نوگین و گیشدان جاسک بازدید کردند.

اتمام عملیات ساخت 1000 خانه بهداشت تا پایان دولت دوازدهم
کد خبر: 451172
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۰:۳۷:۰۵

اعتمادآنلاین| محمد امید، معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری در بازدید از این منطقه با اشاره به اینکه مشکلات مردم این منطقه باید زدوده شود، گفت: در حوزه معاونت توسعه روستایی تمامی تلاش را برای کاهش محرومیت‌ها و مشکلات این منطقه بکار خواهیم بست.

وی افزود: با پشتکار و جدیتی که از سوی استاندار هرمزگان، معاونت امور عمرانی استانداری و نماینده شرق استان مشاهده می‌شود، می‌توان اقدامات خوبی در این منطقه انجام داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری با اشاره به مشکل راه ارتباطی به عنوان یکی از مشکلات اساسی 18 روستای منطقه شرق جاسک، عنوان کرد: برای تصمیم گیری در خصوص مسئله راه نمی توان پشت تریبون برای آن تصمییم گرفت اما راه ارتباطی یک مسئله مهم و استراتژیک برای توسعه این منطقه است و همه جوانب آن باید سنجیده شود اما به‌طور قطع، ایجاد راه ارتباطی مناسب یکی ازضروریات این منطقه است.

امید، با اشاره به کمبود خانه بهداشت در 18روستای منطقه شرق جاسک، از اتمام عملیات احداث یک‌هزار خانه بهدااشت و مرکز جامع سلامت روستایی تا پایان دولت خبر داد و گفت: منابع اعتباری احداث این مراکز با همکاری استانداری‌ها، مجمع خیرین سلامت و بخشی از آن نیز از طریق منابع مالی معاونت توسعه روستایی تأمین می شود.

وی با اشاره به لزوم توسعه ارتباطات سیار و دسترسی مردم منطقه محروم در شرق به جاسک به اینترنت، عنوان کرد: توسعه ارتباطات روستایی که آموزش هم در مقطع فعلی با آن گره خورده است، بسیار حائز اهمیت است و معاونت توسعه روستایی در این زمینه، پیگیری های لازم را به عنوان یک مسئله دارای ضرورت انجام خواهد داد.

معاون توسعه روستایی ریاست جمهوری همچنین، ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه را با اعطای تسهیلات ارزان قیمت مورد تأکید قرار داد و گفت: اعتبارات مربوط به طرح های مهم بخش کشاورزی، دامداری و آبخیزداری در این منطقه، خارج از منابعی که تا کنون به استان تعلق گرفته، تخصیص داده می شود.

وی همچنین از برگزاری نشست ویژه با حضور استاندار هرمزگان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به‌منظور پیگیری مشکلات 18روستای منطقه شرق جاسک در تهران خبر داد و گفت: این منطقه با استعدادهای خوبی که دارد، نباید لقب محرومترین منطقه کشور را به یدک بکشد و مشکلات این بخش به عنوان یکی از رسالت ها و مسئولیت های معاونت توسعه روستایی مورد پیگیری قرار می‌گیرد و جمعیت نزدیک به دوهزارنفری این منطقه مورد حمایت ویژه قرار خواهند گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها