سیدمصطفی میرسلیم، نماینده تهران در مجلس:

کشور از نظر عمق فاجعه نابرابری در شرایط ناهنجار است

نماینده تهران در مجلس، در نامه‌ای به تیم اقتصادی دولت، نوشت: دولت درخصوص سبقت گرفتن شاخص هزینه تولیدکننده بر شاخص هزینه مصرف‌کننده سریعا یک گزارش کارشناسی مبسوط تهیه و تمهیدات لازم را بیندیشد.

کشور از نظر عمق فاجعه نابرابری در شرایط ناهنجار است
کد خبر: 447816
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۱۱:۱۴:۲۷

اعتمادآنلاین| نماینده تهران در مجلس، نوشت: دولت درخصوص سبقت گرفتن شاخص هزینه تولیدکننده بر شاخص هزینه مصرف کننده سریعا یک گزارش کارشناسی مبسوط تهیه و تمهیدات لازم را بیندیشد.

سیدمصطفی میرسلیم طی نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس بانک مرکزی درخصوص سبقت گرفتن شاخص هزینه تولیدکننده بر شاخص هزینه مصرف‌کننده، خواستار بررسی و تهیه یک گزارش مبسوط کارشناسی در این رابطه شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

رییس سازمان برنامه و بودجه

وزیر اقتصاد و دارایی

رییس بانک مرکزی

سلام

یکی از نادرترین و خطرناکترین و فاجعه‌سازترین اتفاقی که برای دومین بار در تاریخ اقتصادی ایران در این نیم قرن گذشته، مسئله سبقت گرفتن شاخص هزینه تولیدکننده (ppi) بر شاخص هزینه مصرف‌کننده (cpi) است (به گزارش بانک مرکزی درسال 98، درصد ppi= 61/5 و cpi= 41/2)

که گویای فاجعه‌های ذیل است:

1- کشور از نظر گستره و عمق فاجعه نابرابری در قعرشرایط ناهنجار و شکنندگی‌آور است

2- رقابت محصولات تولیدی داخلی با واردات (محصولات خارجی) و بنیه تولید ملی حتی در درون مرزهای ایران، به پایین ترین سطح خود رسیده است

3- سیطره غیرقابل تصور مافیای واردات بالاخص قاچاق در اقتصاد و جامعه

ولذا، اگر هرچه سریعتر به صورت سیستمی چاره ای برای کاهش فشارهای خرد کننده به تولیدکننده و مصرف کننده، اندیشه نشود، سیستم به سمت ناهنجاری‌های اقتصادی و اجتماعی سوق داده خواهد شد، حال اینکه چرا چنین اتفاقی افتاده و چرا در این هشت ماه سال 99 هیچ اقدامی در اصلاح و ترفیع این مهم انجام نگرفته است؟

سریعا یک گزارش کارشناسی مبسوط تهیه و در این راستا شایسته است، در تدوین احکام برنامه هفتم توسعه و برنامه و بودجه سال 1400، تمهیدات لازم اندیشیده شود.

خداوند بر توفیقاتتان بیافزاید

سید مصطفی میرسلیم

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها