واکنش عطاءالله مهاجرانی به مستند بی‌بی‌سی فارسی

دوستى پرسید: اگر بخواهى به برنامه کودتاى خزنده سپاه که توسط BBC فارسى پخش شد، پاسخ بدهى چه خواهى گفت!؟ گفتم: پاسخ متناسب این است که حسن فتحى مجموعه تلویزیونى درباره کودتاى مرداد 32 و نیز کودتاى اسفند 1299 بسازد.

واکنش عطاءالله مهاجرانی به مستند بی‌بی‌سی فارسی
کد خبر: 434741
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۲ ۲۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| عطاءالله مهاجرانی در واکنش به پخش مستند بی‌بی‌سی فارسی در توییترش نوشت: دوستى پرسید: اگر بخواهى به برنامه کودتاى خزنده سپاه که توسط BBC فارسى پخش شد، پاسخ بدهى چه خواهى گفت!؟ گفتم: پاسخ متناسب این است که حسن فتحى مجموعه تلویزیونى درباره کودتاى مرداد 32 و نیز کودتاى اسفند 1299 بسازد. کودتا تعریف مشخصى دارد. رضاخان کودتا کرد و شاه با کودتا برگشت.

بعد از عملیات خیبر فرماندهان و پاسداران به فرماندهى سپاه اعتراض دارند. فرمانده سپاه همگى آنان را در جلسه‌اى دعوت مى‌کند و به سخنان آنان گوش مى‌کند و حتا مى گوید اعتراض و نظرتان را به فرماندهى عالى برسانید.

چگونه می‌توان از برگزارى چنین جلسه‌اى و یا حتى برکنارى برخى فرماندهان ‏به کودتاى خزنده تعبیر کرد؟ البته این تعبیر را وقتى در مجلس اول عضو کمیسیون دفاع بودم، از سیدمهدى هاشمى شنیدم. افرادى از بیت مرحوم آیت‌الله منتظرى بودند که سیدمهدى هاشمى را لایق فرماندهى سپاه مى‌دانستند و باور داشتند حق ایشان رعایت نشده است. جنگ طبعا با فراز و فرود همراه بود.

سپاه و ارتش ارکان دفاع از تمامیت ارضى، وحدت ملى، استقلال و اقتدار منطقه‌اى ایران‌اند. ملت ایران با تشییع تاریخى و حماسى شهید قاسم سلیمانى حمایت خود از یک فرمانده سپاهى که خود را سرباز مى‌خواند نشان داد. حمله به عین الاسد جلوه دیگرى از اقتدار ملى بود. کودتا تعریفش متفاوت است.

البته در کودتاى مرداد ماه 32 رادیو BBC نقش قابل توجهى داشت. که داستان دیگرى است. پیداست حکایت همچنان باقى است...

توییت عطاالله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها