بیژن عبدالکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد:

اگر به وحدت ملی دست پیدا نکنیم، توان مقابله با فشارهای جهانی را نخواهیم داشت

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، عصر امروز (چهارشنبه 18 تیرماه) در سلسله نشست‌های راهبرد ایرانی گفت: شرایط کشور شرایط مناسبی نیست و با بحران‌های متعددی روبرو هستیم و مسئله هویت را در چنین وضعیتی باید تحلیل کرد.

اگر به وحدت ملی دست پیدا نکنیم، توان مقابله با فشارهای جهانی را نخواهیم داشت
کد خبر: 417895
|
۱۳۹۹/۰۴/۱۸ ۱۶:۵۲:۰۱

اعتمادآنلاین| بیژن عبدالکریمی گفت: نیازمند گفتمانی از اتحاد نیروهای اصیل انقلاب و نیروهای ملی واقعی هستیم، نه کسانی که پشت گفتمان انقلاب ایستاده‌اند و به رانت‌خواری می‌پردازند‌ و یا پز ملی‌گرایی می‌دهند‌.

بیژن عبدالکریمی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد، عصر امروز (چهارشنبه 18 تیرماه) در سلسله نشست‌های راهبرد ایرانی که با موضوع الزامات سیاست‌های هویتی در جمهوری اسلامی، از سوی پژوهشکده تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، گفت: شرایط کشور شرایط مناسبی نیست و با بحران‌های متعددی روبه‌رو هستیم و مسئله هویت را در چنین وضعیتی باید تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه دغدغه من، نه مسائل جناحی بلکه تاریخ و هویت کشور است، گفت: تحت شدیدترین فشارها از سوی دشمن هستیم. پول ملی به شدت سقوط کرده و بحران کرونا چهره خشن خود را آشکار کرده است.

عبدالکریمی با بیان اینکه مطالبات چند قرنه ملت ما هنوز تحقق پیدا نکرده و در دل بخش اعظمی از مردم سرکوب و‌ جمع شده، گفت: در چنین شرایطی بحران هویت در این میان وجود دارد.

وی با بیان اینکع خطر تکرار حوادث دی 96 و آبان 98 باز وجود دارد، گفت: سرمایه اجتماعی کشور بسیار تنزل یافته و این موضوع با مسئله هویت رابطه عمیقی دارد.

استاد دانشگاه ادامه داد: اگر به وحدت ملی و مشارکت گسترده دست پیدا نکنیم، توان مقابله با فشارهای جهانی را نخواهیم داشت.

عبدالکریمی ادامه داد: از همه نیروها اعم از مدیران روشنفکران، دانشجویان و... دعوت می‌کنم که امروز یکبار هم که شده به مسایل کشور از منظر کلان‌تری نگاه کنیم نه از منظور جناح و سیاست، بلکه از منظری کلی‌تر.

وی با بیان اینکه چه پوزیسیون چه اپوزیسون هرکسی با مسایل جناحی رفتار کند یک کوتوله است، گفت: حتی اگر این فرد در مجلس نشسته باشد و بخواهد در لوای گفتمان انقلاب، وزیر خارجه یا رئیس‌جمهور را استیضاح کند‌.

عبدالکریمی ادامه داد: من از رئیس‌جمهور دفاع نمی‌کنم، اما این نشان از عقب‌افتادگی سیاسی است که شرایط امروز را نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه نیازمند رسیدن به گفتمان اصیل‌تری هستیم، گفت: جناح‌های سیاسی کنونی، خود، بخشی از بحران هستند. نیاز به گفتمان تازه‌ای وجود دارد که از اتحاد نیروهای اصیل انقلاب و نیروهای ملی به‌وجود می‌آید. البته نیروهای اصیل انقلاب، نه کسانی که پشت گفتمان انقلاب ایستاده‌اند و به رانت‌خواری می‌پردازند‌ همچنین نیروهای ملی واقعی و وفادار به کشور نه کسانی که پز می‌دهند‌.

استاد دانشگاه تصریح کرد: این دو دسته، باید همدیگر را پیدا کنند و گفتمان جدیدی را تشکیل دهند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها