کد خبر: 412048
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۳:۳۰:۲۵
| |

علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی:

صندوق فرهنگیان را از نیروهای فاسد پاکسازی کنید

نماینده اراک در مجلس با بیان اینکه با کمبود نیرو در حوزه آموزش مواجه هستیم، گفت: برای مثال در استان مرکزی بیشترین کمبود در این حوزه وجود دارد با توجه به جمعیت استان بیش از 3 هزار نیروی انسانی کمبود داریم که نیاز است مجوز استخدام بیشتری به استان داده شود.

صندوق فرهنگیان را از نیروهای فاسد پاکسازی کنید
کد خبر: 412048
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۵ ۱۳:۳۰:۲۵

اعتمادآنلاین| علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 25 خرداد) قوه مقننه در جریان بررسی مسائل حوزه آموزش و پرورش با حضور وزیر، اظهار داشت: آموزش در کنار بهداشت و امنیت از مهم‌ترین اقداماتی است که دولت‌‌ها باید تولید و در اختیار مردم قرار دهند. آموزش و پرورش گرفتار چالش‌های بسیاری به خصوص در حوزه منابع انسانی شده است، عدم تناسب روند بازنشستگی نیروها با جذب نیرو نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با کمبود نیرو در حوزه آموزش مواجه هستیم، افزود: برای مثال در استان مرکزی بیشترین کمبود در این حوزه وجود دارد با توجه به جمعیت استان بیش از 3 هزار نیروی انسانی کمبود داریم که نیاز است مجوز استخدام بیشتری به استان داده شود.


نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: باید امکان جذب نیرو و حق‌التدریسی‌ها با تمام ضوابط اداری و استخدامی و دوره‌های توجیهی پیش از کار وجود داشته باشد.

کریمی با بیان اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان امانت حدود یک میلیون فرهنگی در دست آموزش و پرورش است که متاسفانه جولانگاه نیروهای سیاسی و بعضا فاسد شده است، یادآور شد: علی‌رغم اینکه باند فساد در این صندوق در عالی‌ترین سطح مدیریتی شکل گرفت و با تحقیق و تفحص در مجلس دهم و پیگیری‌های مراجع قضایی و امنیتی اقداماتی صورت گرفت اما همچنان این روند ادامه دارد لذا اجازه دخالت نیروهای فاسد در این امانت فرهنگیان را ندهید.

وی در همین راستا افزود: پرونده بانک سرمایه نیز نمونه‌ای از فساد این صندوق است، شرکت ماشین‌سازی اراک از شرکت‌های تابعه صندوق فرهنگیان بود که این شرکت چند سال جولانگاه داماد وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم بود که باید پاکسازی شود.

کریمی در پایان خواستار توجه به حل مشکلات معیشتی و اقتصادی فرهنگیان و همچنین اجرای طرح رتبه‌بندی و رفع تبعیض در استخدام معلمان حق‌التدریس شد و به گلایه‌های فرهنگیان در این باره اشاره کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها