کد خبر: 404210
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۰
| |

اقبال شاکری، منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مجلس یازدهم| تصور جنگ قدرت بر سر کرسی ریاست مجلس وجود خارجی ندارد

یک منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تصور جنگ قدرت بر سر کرسی ریاست مجلس وجود خارجی ندارد. مجلس یازدهم در صدد خدمت به مردم است.

مجلس یازدهم| تصور جنگ قدرت بر سر کرسی ریاست مجلس وجود خارجی ندارد
کد خبر: 404210
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۰۹:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کرسی ریاست مجلس یازدهم مهم‌ترین کرسی مجلس یازدهم است. تعداد کاندیداهای ریاست مجلس یازدهم زیاد است و تاکنون تنها علیرضا زاکانی از کاندیداتوری کناره‌گیری کرده. اگرچه رقابت بر سر این صندلی مجلس یازدهم بسیار جدی است، اما شاکری منتخب مردم در مجلس یازدهم معتقد است که اعلام کاندیداتوری برای ریاست مجلس به منظور عرضه ظرفیت کاندیداها به نمایندگان مجلس است و جنگ قدرتی وجود ندارد.

اقبال شاکری منتخب مردم تهران ری و شمیرانات در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به رقابت برخی منتخبان مجلس بر سر کرسی ریاست گفت: در انتخابات ریاست مجلس یازدهم اتفاق غیرمنتظره‌ای نمی‌بینم. در هر انتخاباتی رقابت وجود دارد و رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس یازدهم با توجه به نوع نگاه و راهبردی است که راه‌یافتگان به مجلس دارند.

او ادامه داد: اگر محور اصلی راه‌یافتگان به مجلس یازدهم بهبود وضعیت اقتصاد، معیشت، مسکن و ارتقای کیفیت زندگی مردم و خدمتگزاری به مردم باشد، اتفاق ناگهانی‌ای در انتخابات ریاست مجلس رخ نمی‌دهد. ظرفیت‌های متعددی در مجلس وجود دارد که این ظرفیت‌ها در انتخابات ریاست مجلس یازدهم عرضه می‌شود. اگر این ظرفیت‌ها با یکدیگر جمع شود، پتانسیل خوبی برای یک مجلس گره‌گشا ایجاد می‌کند.

رقابت بر سر گرفتن کرسی ریاست مجلس را اصلاً دعوا بر سر قدرت تلقی نمی‌کنم

این منتخب مجلس یازدهم توضیح داد: با توجه به صحبت‌هایی که با کاندیداها داشتم و از آنجا که در جریان گفت‌وگو با این افراد هستم، رقابت بر سر گرفتن کرسی ریاست مجلس را اصلاً دعوا بر سر قدرت تلقی نمی‌کنم؛ رقابت برای گرفتن کرسی ریاست به نوعی عرضه ظرفیت کاندیداها به نمایندگان است.

شاکری تاکید کرد: تصور جنگ قدرت بر سر کرسی ریاست مجلس وجود خارجی ندارد. مجلس یازدهم در صدد خدمت به مردم است.

او در پاسخ این سوال که شانس کدام یک از کاندیداهای ریاست مجلس بیش از سایرین است توضیح داد: باید با حضور کاندیداها در فراکسیون در این باره تصمیم‌گیری کرد. کاندیداها باید خودشان را در فراکسیون و بعد در صحن علنی مجلس معرفی کنند. پس از آن نمایندگان به آنها رأی می‌دهند. مشخص نیست در مرحله آخر چند رقیب برای ریاست مجلس حضور خواهد داشت، البته در تمام مجالس گذشته نیز اوضاع به همین صورت بوده است.

کاندیداهای ریاست مجلس ظرفیت‌های خودشان را با کاندیدا شدن مطرح می‌کنند

این منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در مورد کناره‌گیری علیرضا زاکانی از کاندیداتوری برای ریاست مجلس گفت: آقای زاکانی اعلام کردند کاری را که به عنوان رئیس مجلس می‌توانم انجام دهم در صحن مجلس هم می‌توانم انجام دهم. به همین دلیل است که می‌گویم کاندیداهای ریاست مجلس ظرفیت‌های خودشان را با کاندیدا شدن مطرح می‌کنند. اگر کاندیداهایی بتوانند کار مورد نظرشان را در جای دیگری دنبال کنند، از رقابت بر سر کرسی ریاست مجلس کناره‌ می‌گیرند. کاندیداهای ریاست مجلس می‌توانند در هیات‌رئیسه یا جاهای دیگری فعالیت کنند.

او ادامه داد: کناره‌گیری نمایندگان از کاندیداتوری برای ریاست مجلس رویکرد خوب، پسندیده‌ و مورد تاییدی است. احتمال دارد این رویکرد در میان کاندیداها رواج پیدا کند.

چکیده گفت‌وگو با اقبال شاکری

رقابت بر سر گرفتن کرسی ریاست مجلس را اصلاً دعوا بر سر قدرت تلقی نمی‌کنم

کاندیداهای ریاست مجلس ظرفیت‌های خودشان را با کاندیدا شدن مطرح می‌کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها