کد خبر: 395681
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ ۰۹:۰۰:۴۰
| |

ساعی:

در خانه ماندن مردم به بهانه کرونا موجب صمیمیت بیشتر خانواده‌ها می‌شود

رئیس کمیته جوانان، زنان و خانواده کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «از پرداختن به موضوعاتی همچون ترس از کرونا و ترس از در خانه ماندن بپرهیزیم» گفت: خیلی به خودمان سخت نگیریم، این موضوع را فرصتی ببینیم برای کنار یکدیگر بودن.

در خانه ماندن مردم به بهانه کرونا موجب صمیمیت بیشتر خانواده‌ها می‌شود
کد خبر: 395681
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۹ ۰۹:۰۰:۴۰

اعتمادآنلاین| زهرا ساعی با تاکید بر لزوم در خانه ماندن مردم در شرایط کنونی کشور درباره مدیریت زمان این خانه ماندن توضیح داد و گفت: شیوع این ویروس نه تنها در کشور ما بلکه در بسیاری از کشورها شرایط خاصی را به وجود آورده است. این ویروس اکنون بیش از 100 کشور را درگیر کرده است، مردم ما نیز که مردمی فرهیخته و تحصیل کرده هستند این شرایط را برای اینکه در خانه بمانند درک می‌کنند، چراکه در حالت عادی نیز اگر افراد به سرماخوردگی مبتلا شوند چند روزی یا یک هفته ای در خانه می مانند و افراد خانواده هم برای مراقبت از او سفر خود را لغو کرده و در خانه می‌مانند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «باید از هرگونه منفی گرایی در موضوع در خانه ماندن بپرهیزیم» تصریح کرد: در خانه ماندن چه ایرادی دارد؟ اعضای خانواده که به دلیل درگیری های روزمره مدت کمی را کنار یکدیگر هستند و شاید کنار هم بودن را به آن صورت احساس نمی‌کنند، می توانند از این فرصت استفاده کنند و در کنار هم باشند و این موضوع می تواند موجب صمیمیت خانواده شده و دارای نکات مثبتی باشد.

ساعی عنوان کرد: باید از پرداختن به موضوعاتی همچون "ترس از کرونا" و ترس از "در خانه ماندن بپرهیزیم"، باید از طریق رسانه ها و فضای مجازی به مردم آرامش انتقال بدهیم، در واقع خیلی به خودمان سخت نگیریم، این موضوع را فرصتی ببینیم برای کنار یکدیگر بودن، پدر و مادرها می توانند در این زمینه فعال باشند. برای مثال می توانند از بازی هایی که قدیم ها انجام می شده در این فرصت برای کنار هم بودن اعضای خانواده استفاده کنند.

نماینده تبریز اضافه کرد: هر چقدر در خانه بمانیم، با وجود گرم شدن هوا به سوی از بین رفتن این ویروس پیش می رویم، ما در این زمینه مسئولیت اجتماعی داریم و باید به وضعیت سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی بدنی ضعیف تری دارند توجه کنیم و با همین در خانه ماندن برای جلوگیری از انتقال بیماری به عنوان یک شهروند به حقوق یکدیگر احترام بگذاریم، جهان امروز جهانی پیچیده است و با توجه به تکنولوژی های جدید و دشمنی هایی که با ما می شود باید خودمان را آماده کرده و تمرین کنیم تا با وحدت بتوانیم از چنین شرایطی عبور کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها