نامه حزب اعتماد ملی به رئیس قوه قضائیه درباره بازداشت محمدحسین کروبی

حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به وضعیت محمدحسین کروبی، عضو شورای مرکزی این حزب، در انفرادی ابراز نگرانی کرده و خواستار ورود رئیس قوه به پرونده شد.

نامه حزب اعتماد ملی به رئیس قوه قضائیه درباره بازداشت محمدحسین کروبی
کد خبر: 380105
|
۱۳۹۸/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حزب اعتماد ملی در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه نسبت به وضعیت محمدحسین کروبی، عضو شورای مرکزی این حزب، در انفرادی ابراز نگرانی کرده و خواستار ورود رئیس قوه به پرونده شد.

به گزارش سایت رسمی حزب اعتماد ملی، متن کامل این نامه سرگشاده به شرح زیر است:

«حضور محترم آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی


رئیس محترم قوه قصائیه

باسلام و احترام؛

در رابطه با صدور حکم بازداشت آقای محمدحسین کروبی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی و فرآیند تعقیب قضایی ایشان مطالبی به استحضار می‌رسانیم.

1) آقای محمدحسین کروبی دارای سوابق روشن و پرورش‌یافته در خانواده‌ای انقلابی و معتقد به آرمان‌های انقلاب و امام راحل و سابقه حضور مستمر و متوالی در جبهه‌های جنگ تحمیلی در دفاع از تمامیت ارضی ایران عزیز است.

2) ماموران امنیتی در شامگاه دوشنبه 1398/10/23 به منزل آقای حسین کروبی مراجعه کرده و در فضایی آکنده از رعب و وحشت قصد ورود به خانه ایشان را داشته که با توجه به نبود مستندات قانونی لازم با مقاومت قانونی آقای کروبی مواجه می‌شوند که تا سحرگاه همان شب در راه روها و حیاط مجتمع مسکونی به مراقبت و حضور خود ادامه می‌دهند.

3) محمدحسین کروبی در ساعت 8:30 صبح سه‌شنبه 98/10/24 به‌طور داوطلبانه خود را معرفی کرده که منجر به بازداشت موقت وی توسط شعبه چهارم بازپرسی دادسرای شهید مقدس(اوین) شده و تاکنون در سلول انفرادی و به‌صورت ممنوع‌الملاقات تحت قرار بازداشت موقت بوده و حسب اخبار واصله به دلیل اعتراض به این وضعیت، اعتصاب غذا کرده است.

4) بر اساس اعلام خانواده آقای کروبی، ماموران همزمان با مراجعه ایشان به دادسرا، با تخریب قفل ورودی واحد مسکونی و ورود به منزل شخصی و شکستن حریم خصوصی نامبرده، اقدام به توقیف و ضبط سخت افزارهای کامپیوتری، موبایل ها و هاردهای خود، همسر و فرزندانش می‌کنند که این اقدام نامتعارف سبب رعب و وحشت ساکنین ساختمان مسکونی شده است.

5) متاسفانه با وجود تلاشهای بعمل آمده توسط وکیل و خانواده آقای کروبی، تاکنون هیچ خبر موثقی از سلامتی وی دریافت نشده است.

6) به نظر می‌رسد که با توجه به تماس کوتاه تلفنی محمدحسین کروبی با همسرش، بازداشت او در خصوص انتساب انتشار نامه‌های آیت‌الله کروبی به مقامات جمهوری اسلامی صورت گرفته است که این اتهام با توجه به اظهارات ایشان مخدوش بوده و قابلیت استناد قضایی ندارد.

جناب آقای رییسی؛


همواره در دوره جدید مدیریت جنابعالی در قوه قضائیه به‌درستی بر اجرای قانون و رعایت حقوق اساس زندانیان با صدور آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها تأکید داشته اید و با تکیه بر قانون اساسی سعی بر زندان زدایی، برخورداری زندانیان از حقوق اولیه اسلامی و انسانی، حق برخورداری از وکیل و ملاقات با خانواده و رعایت اصل شخصی بودن جرائم و مجازاتها و اصل قانونی بودن جرائم و مجازاتها در بیانات شما مورد تاکید قرار گرفته است. اما متأسفانه با وجود انکار اتهام و فقدان ادله اثباتی، تاکنون این مهم در مورد آقای حسین کروبی توسط قاضی رسیدگی‌کننده و نیروهای امنیتی مغفول مانده است.

حزب اعتماد ملی مراتب نگرانی شدید خود را از وضعیت محمد حسین کروبی در زندان انفرادی اعلام کرده و رعایت عدالت و رسیدگی عادلانه و منصفانه و عمل و التزام به قانون نسبت به همه آحاد ملت را توصیه کرده و در مورد این پرونده انتظار دارد که دستور رسیدگی عاجل صادر و با تغییر وضعیت حبس در انفرادی که مصداق بارز تحت فشار قرار دادن متهم است، فرایند تحقیقات در شرایط عادی با رعایت الزامات قانونی را فراهم کنید.

حزب اعتماد ملی 1398/11/6»

منبع: حزب اعتماد ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها