کد خبر: 366261
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

مسعود رضایی، ‌نماینده مردم شیراز در مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

مردم برای تحقق مطالبات‌شان در انتخابات شرکت کردند ولی محقق نشد/ انتظارات اصلاح‌طلبانه در فضایی که نمایندگان حضور دارند برآورده نمی‌شود/ بدنه اجتماعی گفتمان اصلاح طلبی ناراضی است

مسعود رضایی، ‌نماینده مردم شیراز در مجلس، به بررسی وضعیت اصلاح‌طلبان با نزدیک شدن به انتخابات دور یازدهم مجلس پرداخت و گفت: از آنجا که توقعات مردم در انتخابات برآورده نشده است و لیست ائتلافی امید نتوانسته تغییر مد نظر رأی‌دهندگان را صورت دهد، مردم معترض و از این شرایط رویگردان‌اند.

مردم برای تحقق مطالبات‌شان در انتخابات شرکت کردند ولی محقق نشد/ انتظارات اصلاح‌طلبانه در فضایی که نمایندگان حضور دارند برآورده نمی‌شود/ بدنه اجتماعی گفتمان اصلاح طلبی ناراضی است
کد خبر: 366261
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۲ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مسعود رضایی، ‌نماینده مردم شیراز در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین ، با تشریح وضعیت اصلاح‌طلبان در آستانه انتخابات مجلس یازدهم گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی و اعتراضاتی که نمسبت به این اوضاع و احوال در کشور وجود دارد، باید تلاش کرد تا انگیزه لازم برای مشارکت مردم در انتخابات ایجاد شود.

نماینده مردم شیراز ادامه داد:مردمی که در انتخابات مجلس دهم و ریاست‌جمهوری دوازدهم شرکت کردند، امید و آرزوهایی داشتند که برای تحقق آن انتظارات در انتخابات شرکت کردند اما مکتاسفانه به دلایل مختلف مطالبات مردم برآورده نشد.

وی افزود: مردمی که در انتخابات مجلس و شورای شهر و ریاست‌جمهوری به اصلاح‌طلبان اعتماد کردند و به لیست و افراد مورد حمایت‌شان رأی دادند توقع داشتند طبق وعده‌های داده‌شده در جامعه تغییر و تحولاتی ایجاد شود.

تغییری در بهبود اوضاع جامعه رخ نداده است

رضایی اظهار کرد: پس از نزدیک شدن به پایان کار مجلس دهم و گذشت بیش از نیمی از عمر دولت دوازدهم، مردم احساس می‌کنند تغییری در بهبود اوضاع جامعه رخ نداده است و فضای کشور از نظر اقتصادی دچار پیچیدگی های بیشتر شده است.

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: از آنجا که اکثریت مردم و اصلاح‌طلبان دنبال افرادی بودند که به واسطه آنها بتوانند تغییر و تحولاتی در جامعه صورت دهند، حالا پس از فرستادن آنها به مجلس احساس می‌کنند در انجام امور ناتوانی وجود داشته است و ناراضی هستند.

مردم عدم موفقیت مجلس را از چشم نمایندگان خود می‌بینند

نماینده مردم شیراز در خانه ملت گفت: مردم این ناتوانی و عدم موفقیت را از چشم نمایندگان خود در مجلس می‌بینند. با این حال این موضوع جای بحث دارد، شاید بخشی از مسائل به نمایندگان مربوط باشد و بخش عمده مشکلات به عواملی دیگر برگردد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: بخش اعظم عدم موفقیت نمایندگان امید به فضایی برمی‌گردد که آنها در آن حضور دارند؛ یعنی فضایی که نمایندگان در آن قرار گرفته‌اند فضایی نیست که انتظارات جامعه اصلاح‌طلب را محقق کند.

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: در بدنه اجتماعی گفتمان اصلاح طلبی نارضایتی وجود دارد و این شائبه وجود دارد که افرادی که در انتخابات گزینش شده‌اند شاید افرادی نبوده‌اند که بتوانند انتظارات جامعه را برآورده کنند.

رضایی توضیح داد: باید واقع‌بین باشیم که به خاطر رد صلاحیت‌های گسترده، تعداد اصلاح‌طلبان هنگام بستن لیست به اندازه‌ای نبود که بتواند لیست اصلاح‌طلب را تکمیل کند. از همین رو شورای عالی اصلاح‌طلبان مجبور به ائتلاف با مستقلین و اعتدالیون شدند.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: چون انتظارات و توقعات مردم از انتخابات برآورده نشده است،‌ جامعه عقب‌گرد داشته و مردم می‌گویند سران اصلاحات نتوانسته‌اند افراد مناسبی را به مجلس بفرستند و آنها را متهم به کم‌کاری می‌کنند.

نماینده مردم شیراز در پایان گفت: مدام مشکلات موجود را صرفاً از چشم نمایندگان مجلس می‌بینند، بنابراین چون معترض‌اند از انتخابات رویگردان شده‌اند و نارضایتی‌های اخیرِ حاصل از گران شدن قیمت بنزین هم بر این بی‌اعتمادی دامن زده است. پس باید در عین اینکه مردم را تشویق به مشارکت در انتخابات می‌کنیم، فضایی شکل گیرد که نقش و اثرشان را بتوانند در اداره کشور مشاهده کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها