کد خبر: 354773
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۱:۱۲:۰۰
| |

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن اختری:

مسئولان برای اقتدا به پیامبر اکرم، مشکلات مردم را حل کنند

حجت الاسلام و المسلین «عباسعلی اختری» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: از مسائل  واجب  و بسیار با اهمیت که شایسته و بلکه لازم است تمام مسئولان به آن توجه داشته باشند، خدای متعال نیز فوق العاده به آن سفارش فرموده و مورد توجه پیغمبر بوده، مساله «نصح» و خیرخواهی برای خدا، پیغمبر، ائمه و جامعه اسلامی است؛ شایسته است که توجه شود نصح به معنای نصیحت نیست بلکه موعظه و تذکر دادن یکی از آثار نصح و خیرخواهی است.

مسئولان برای اقتدا به پیامبر اکرم، مشکلات مردم را حل کنند
کد خبر: 354773
|
۱۳۹۸/۰۸/۰۳ ۱۱:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ عضو شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشود گفت: خیرخواهی زمینه‌ای برای هدایت و راهنمایی است و پیغمبران چون خیرخواه هستند هدایت می کنند؛ مسئولان برای اقتدا به پیامبر در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند.

حجت الاسلام و المسلین «عباسعلی اختری» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تسلیت ایام رحلت پیامبر اکرم(ص) گفت: از مسائل واجب و بسیار با اهمیت که شایسته و بلکه لازم است تمام مسئولان به آن توجه داشته باشند، خدای متعال نیز فوق العاده به آن سفارش فرموده و مورد توجه پیغمبر بوده، مساله «نصح» و خیرخواهی برای خدا، پیغمبر، ائمه و جامعه اسلامی است؛ شایسته است که توجه شود نصح به معنای نصیحت نیست بلکه موعظه و تذکر دادن یکی از آثار نصح و خیرخواهی است.

او افزود: قرآن توجه می دهد وقتی پیامبر در جنگ است و مسلمانان در برابر دشمن جنگ دارد چه جنگ ابتدایی برای گسترش اسلام و چه جنگ دفاعی در برابر حمله دشمن؛ همه باید از باب خیرخواهی همکاری کنند؛ مبادا در پشت جبهه با اینکه خیرخواهی نمی کنند با زبان و بیان خود عامل تخریب و تزلزل باشند.

وی با اشاره به آیه 91 سوره توبه، ادامه داد: بر ضعفا و دیگر عذرداران حرجی نیست در صورتی که برای خدا و پیغمبر خیرخواهی کنند؛ خیرخواهی یک واجب بسیار بزرگ وبا عظمت است.

اختری گفت: امام علی (ع) می فرماید، خداوند متعال حضرت رسول را به پیامبری مبعوث فرمود و زمانی که مدت ها از بعثت حضرت مسیح گذشته بود و مردم راه های دین را به روشنی درک نمی کردند و پیغمبر این راه ها را روشن کردند؛ پیغمبر در میان مردم جاهلیت، حق را آشکار کرد و تمام معیارهای حق را بیان فرمود؛ یغمبر حق را آشکار و معیارهای حق رابیان کرد و برای خلق خیرخواهی کرد.

وی افزود: سعی کنیم درس ها اسلام را حداقل فهرست وار دریافت کنیم، خداوند ناصح است و تمام پیامبران خیرخواه بودند و پیامبر ما هم خیرخواه بود؛ امام و امام زمان هم خیرخواه است؛ هرکسی مسئول است برای مردم خیرخواهی کند؛ در زیارت امام حسین(ع) می خوانیم که آن حضرت نصح و خیرخواهی را به مردم عطا کرد و مسلمان نمی تواند برای دیگر مسلمانان خیرخواه نباشد؛ فرد مومن وظیفه دارد که برای دیگر مومنان خیرخواهی کند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار کرد: با اشاره به حدیثی از امام علی، خیرخواهی را از اخلاق انسان های بزرگوار دانست و گفت: دین همه خیرخواهی است؛ مسئولان، وکلا و مسئولان اجرایی بدانند دین همه خیرخواهی برای خدا و رسول خدا و ائمه دین و برای تمام جمعیت مسلمانان است؛ هیچ عملی در نزد خدا بهتر از خیرخواهی برای مردم نیست.

اختری گفت: خیرخواهی زمینه برای هدایت و راهنمایی است و پیغمبران چون خیرخواه هستند هدایت می کنند و تذکر می دهند؛ خیرخواهی موجب بیداری و انذار می شود و موجب برآورده شدن حاجت مومن توسط برادر مومن وی می شود؛ مسئولان و کسانی که می خواهند به پیامبر اقتدا کنند باید در جهت رفع مشکلات مردم حرکت کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها