کد خبر: 349580
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۹:۱۸:۱۶
| |

موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

لزوم ورود مجلس به مسئله واردات چمدانی تلفن همراه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید جلوی واردات چمدانی تلفن همراه را به ویژه در ایام اربعین بگیرد، مطرح کرد: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند با نظارت دقیق مانع ورود، فروش و فعال‌سازی تلفن‌های همراه شود.

لزوم ورود مجلس به مسئله واردات چمدانی تلفن همراه
کد خبر: 349580
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۰۹:۱۸:۱۶

اعتمادآنلاین| سیدناصر موسوی لارگانی با انتقاد از واردات چمدانی تلفن‌های همراه به داخل کشور، گفت: برخی از واردکنندگان از مسیر قانونی اقدام به واردات تلفن‌های همراه می کنند، این افراد برای وارد کردن این محصولات حق گمرکی، مالیات و عوارض می پردازند که این مسئله موجب می شود که قیمت تمام شده محصول مربوطه بالا برود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متأسفانه برخی افراد در قالب مسافر به صورت چمدانی اقدام به وارد کردن تلفن‌های همراه می کنند که در این روش افراد سودجو هزینه بسیار کمی را برای واردات، انتقال و فروش پرداخت می کنند، از این رو در این رقابت، واردکننده قانونی دچار ضرر خواهد شد.

واردات چمدانی تلفن همراه به اقتصاد کشور نیز آسیب وارد می کند

وی با بیان اینکه طبیعی است که واردات چمدانی تلفن همراه در ایام اربعین حسینی(ع) بیشتر شود لذا مسئولان نظارتی باید فکری برای جلوگیری از این اتفاق کنند، اضافه کرد: واردات چمدانی تلفن همراه به اقتصاد کشور آسیب وارد می‌کند، زیرا این مسئله عملا کاهش درآمدهای گمرکی کشور را به‌دنبال دارد بنابراین دولت به این موضوع به صورت جدی ورود کند.

دولت باید از حقوق واردکنندگان قانونی تلفن همراه دفاع کند

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه دولت باید از حقوق واردکنندگان قانونی تلفن همراه دفاع کند، اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید جلوی واردات چمدانی تلفن همراه را به‌ویژه در ایام اربعین حسینی(ع) بگیرد، درواقع نظارت بیشتر این ستاد و تمام دستگاه‌های مرتبط می‌تواند مانع از ورود، فروش و فعال‌سازی تلفن‌های همراه شود.

موسوی لارگانی ادامه داد: در شرایط کنونی واردات برخی محصولات مانند تلفن همراه به صورت قاچاق صرفه اقتصادی دارد و این مسئله افراد سودجو را برای واردات چمدانی این محصول ترغیب می‌کند.

لزوم ورود مجلس به مسئله واردات چمدانی تلفن همراه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر لزوم ورود مجلس به مسئله واردات چمدانی تلفن همراه تأکید کرد و گفت: به یقین مجلس باید به دولت در جهت مسدود شدن واردات غیرقانونی کالاها از جمله تلفن همراه کمک کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها