کد خبر: 349245
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

زیرساخت‌های امنیتی سایت شفاف‌سازی اموال مسئولان آماده نیست/ باید مطمئن باشیم اطلاعات اموال‌مان هک نمی‌شود/ منتظریم کد شخصی‌سازی اطلاعات مسئولان در اختیارمان قرار گیرد

اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، با اشاره به اعلام آمادگی قوه قضاییه برای انتشار اموال مسئولان گفت: هنوز زیرساخت‌های امنیتی این کار آماده نیست و منتظریم کد شخصی‌سازی اطلاعات اموال مسئولان از طرف قوه قضاییه در اختیارمان قرار بگیرد تا مطمئن باشیم جز رئیس قوه قضاییه کسی به این اطلاعات دسترسی ندارد.

زیرساخت‌های امنیتی سایت شفاف‌سازی اموال مسئولان آماده نیست/ باید مطمئن باشیم اطلاعات اموال‌مان هک نمی‌شود/ منتظریم کد شخصی‌سازی اطلاعات مسئولان در اختیارمان قرار گیرد
کد خبر: 349245
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ اسدالله عباسی، سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره اعلام آمادگی قوه قضاییه برای همکاری در اعلام اموال مسئولان روی سایت این قوه گفت: قوه قضاییه برای ایجاد سایت و زمینه شفاف‌سازی اموال مسئولان اعلام آمادگی کرده است، اما هنوز زیرساخت امنیتی این سایت مهیا نیست.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس اعلام کرد: ما منتظریم کد شخصی‌سازی سایت برای هر یک از مسئولان جهت اعلام اموال‌شان از سوی قوه قضاییه اعلام شود.

نماینده مردم املش در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: درباره تضمین حفظ امنیت اطلاعات شخصی و سری اموال مسئولان که فقط رئیس قوه قضاییه و خود مسئول بتوانند به اطلاعاتش در سایت دسترسی داشته باشند تا این اطلاعات هک نشود، قرار بود اقداماتی انجام دهند و این اطمینان حاصل شود که اطلاعات آنها عمومی نمی‌شود و در اختیار دیگران قرار نمی‌گیرد. بنابراین باید زمینه این کار مهیا شود.

عباسی توضیح داد: برخی از اعضای هیات‌رئیسه و نمایندگان مجلس اعلام آمادگی کرده‌ایم طبق آنچه قانون تعیین کرده است، میزان اموال خود و خانواده‌مان را به شرط حفظ امنیت روی سایت قرار دهیم.

نماینده مردم املش در خانه ملت گفت: با این کار موافقم ولی منتظرم کد شخصی‌سازی مسئولان آماده شود و در اختیارمان قرار گیرد.

او درباره کد شخصی‌سازی توضیح داد: این کد شخصی‌سازی کدی است که فقط خود شخص مسئول و رئیس قوه قضاییه بتوانند اطلاعات اموال و دارایی منتشرشده در سایت شخص مسئول را ببینند و به آن دسترسی داشته باشند.

سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس عباسی در پایان گفت: این کار دوطرفه است تا کسی دیگر نتواند به آن اطلاعات دسترسی پیدا کند. منتظریم این کد در اختیارمان قرار بگیرد و سازوکار آن فراهم شود، بعد دست به اقدام بزنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها