کد خبر: 347216
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۲:۵۹
| |

تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پس از دو سالانه شدن بودجه تسویه حساب‌ها منطبق بر قانون می‌شود/ بودجه در ایران یک سال و نیمه است

محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اینکه از اول تصمیم بگیریم ماهیت بودجه را در تداوم اجرای سیاست‌های برنامه دوساله ببینیم کار را تسهیل می‌کند و فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی می‌دهد و در میانگین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی که باید به دو سال برسد، مراعات می‌شود.

پس از دو سالانه شدن بودجه تسویه حساب‌ها منطبق بر قانون می‌شود/ بودجه در ایران یک سال و نیمه است
کد خبر: 347216
|
۱۳۹۸/۰۷/۱۰ ۱۲:۰۲:۵۹

اعتمادآنلاین| محمدرضا تابش، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره «دوسالانه شدن بودجه» گفت: در بسیاری از کشورها بخشی از برنامه‌های توسعه چند سالانه آنها میان مدت است و بودجه هم در آن کشورها، ماهیت دو ساله دارد. در ایران تجربه امر نشان می‌دهد عملا همین مسئله رخ می‌دهد یعنی بودجه یک سال و نیمه می‌شود زمانی که مهلت تسویه حساب پیمانکارها را چند ماه تمدید می‌کنیم، یعنی بودجه یک سال و نیمه می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس بیان کرد: اینکه از اول تصمیم بگیریم ماهیت بودجه را در تداوم اجرای سیاست‌های برنامه دوساله ببینیم کار را تسهیل می‌کند و فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی می‌دهد و در میانگین بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی که باید به دو سال برسد، مراعات می‌شود. پس از دو سالانه شدن بودجه، تسویه حساب‌ها منطبق بر قانون می‌شود و حجم پرونده‌سازی‌ها، علیه مسئولین اجرایی که مجبورند، جابه جایی انجام دهند، تسهیل می‌شود. من موافق این امر هستم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره جدا شدن نفت از بودجه کشور گفت: باید دید در واقعیت چقدر قابلیت اجرایی دارد. در این امر نباید بر مردم فشاری وارد شود و باید فرار مالیات را شناسایی کنیم. اینکه از سال آتی بودجه جاری از نفت جدا شود و هر آنچه از منابع نفتی به‌دست بیاید، صرف اعتبارات عمرانی و تملک‌زدایی شود یک تصمیم بسیار بزرگی است.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها