کد خبر: 338778
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۷:۲۶:۱۲
| |

اردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی:

گام سوم موجب تعادل بخشی به اجرای برجام می شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی کشورمان در راستای تعادل بخشی به اجرای تعهدات برجامی است.

گام سوم موجب تعادل بخشی به اجرای برجام می شود
کد خبر: 338778
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۷:۲۶:۱۲

اعتمادآنلاین| اردشیر نوریان، با اشاره به جزئیات و اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی کشورمان، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با برجام صبر راهبردی از خودش نشان داد و این رویه را در اجرای گام به گام کاهش تعهدات نیز دردستورکار قرار داده است.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به خروج آمریکایی ها از توافقنامه برجام، طبیعتا کشورمان باید در حوزه اجرای تعهدات به سمت فضای ایجاد تعادل حرکت می کرد بر این اساس شاهد برداشتن گام های مختلف ازجمله گام سوم هستیم.

گام سوم موجب تعادل بخشی به اجرای برجام می شود

وی با اشاره به اینکه طرف های غربی حاضر در برجام با اجرای گام سوم از سوی کشورمان متوجه خواهند شد که ایران عزم و اراده جدی در احقاق حقوق خودش دارد، ادامه داد: البته طرف اروپایی تلاش زیادی کرده ایران را در برجام نگه دارند ولی با توجه به اینکه نتواسته اند اقدامی عملی انجام دهند گام های کاهش تعهدات عملیاتی می شود.



اروپا با اجرای گام سوم، متوجه اراده جدی ایران خواهد شد

این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: اروپایی ها در این مرحله از کاهش تعهدات هسته ای متوجه خواهند شد که ایران تلاش جدی برای حفظ برجام دارد اما قرار نیست طرف های مقابل بجای عمل به تعهداتشان، صرفا به توصیه و صدور بیانیه بپردازند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در این مرحله از رویارویی با توافقنامه برجام، اروپایی ها یا به سمت اجرای تعهداتشان حرکت خواهند کرد یا اینکه رفتاری منفعلانه از خودشان نشان می دهند، خاطرنشان کرد: بنابراین منتظر خواهیم بود تا رفتار و واکنش متقابل آنها مشخص شود و در صورتی که پای تعهداتشان نباشند، طبیعتا به سمت برداشتن گام چهار و رفع همه محدودیت ها حرکت خواهیم کرد.

گفتنی است، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که گام سوم کاهش تعهدات برجام بنا به دستور رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی آغاز شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها