کد خبر: 337915
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۹:۰۴:۱۲
| |

حشمت الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی:

فرانسوی‌ها به تنهایی نمی‌توانند برجام را حفظ کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اروپایی‌ها نباید به دنبال تعدیل مواضع جمهوری اسلامی باشند بلکه باید به تعهدات خود تمام و کمال در حوزه برجام عمل کنند.

فرانسوی‌ها به تنهایی نمی‌توانند برجام را حفظ کنند
کد خبر: 337915
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۳ ۱۹:۰۴:۱۲

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت‌پیشه، درباره تلاش های فرانسه برای حفظ برجام از سوی ایران گفت: فرانسه و آلمان حیثیت اروپایی را مدیریت می کنند و بعد از خروج انگلیس از حوزه سیاسی اروپا فرانسه و آلمان می خواهند اتحادیه اروپا را قدرتمند نشان دهند.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه حوزه های امنیتی ایران و اروپا به هم نزدیک است اما آمریکا این مقتضیات امنیتی را در نظر نمی گیرد، عنوان کرد: فرانسه باید به تکالیف خود عمل کند و اگر اتحادیه اروپا را نمایندگی می کند باید بداند ایران به تعهدات خود عمل کرده و اروپایی ها نیز باید به این تعهدات عمل کنند.

فرانسوی‌ها به تنهایی نمی‌توانند برجام را حفظ کنند

وی در ادامه با بیان اینکه فرانسوی ها در حدی نیستند که بتوانند پایه های برجام را از سوی اتحادیه اروپا حفظ کنند، اظهار داشت: برداشتن گام سوم ایران در حال شکل گیری است و آنها نباید به دنبال اثرگذاری موضوعی و تعدیل مواضع جمهوری اسلامی باشند.

فلاحت پیشه در ادامه با یادآوری این مطلب که جمهوری اسلامی در قالب NPT تمام قابلیت های قبل از برجام را احیا می کند، ابراز داشت: جمهوری اسلامی به تنهایی می تواند در پیشرفت صنعت هسته ای موثر باشد و باید بدانیم که فارغ از نتایج مذاکره با فرانسوی ها باید یک گام جدی در کاهش تعهدات برجامی برداریم که تقویت کننده توان چانه زنی ایران است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: گام چهارم جمهوری اسلامی مربوط به آغاز سال انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا خواهد بود که ارزش روانی آن بسیار زیاد است.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها