کد خبر: 314417
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۷
| |

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی:

انتظار می‌رود با حضور ریاست جدید قوه‌قضاییه درب زندان‌ها برای بازدید باز شود/ سازمان زندان‌ها باید از زیرمجموعه قوه قضائیه به دولت انتقال پیدا کند

محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار می‌رود با حضور آقای رئیسی تحولی در وضعیت زندان‌ها حاصل و درب آن‌ها برای بازدید به روی نمایندگان باز شود.

انتظار می‌رود با حضور ریاست جدید قوه‌قضاییه درب زندان‌ها برای بازدید باز شود/ سازمان زندان‌ها باید از زیرمجموعه قوه قضائیه به دولت انتقال پیدا کند
کد خبر: 314417
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۰:۰۷

اعتمادآنلاین| محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی قتل علیرضا شیرمحمدعلی در زندان فشافویه گفت: در همین راستا با یکی از مقامات قوه قضائیه صحبت کردم، ایشان گفتند که آقای شیرمحمدعلی قبلا در زندان رجایی شهر بوده و خودش درخواست انتقال به زندانی دیگر را داده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان زندان‌ها باید مسئولیت افراد تحت مراقبت و نگهداری خود را بر عهده داشته باشد، گفت: حتی اگر برای یک زندانی عادی این اتفاق غیرعادی ( کشته شدن در زندان) هم رخ دهد مسئولان زندان باید پاسخگو باشند و موضوع باید در دادگاه بررسی شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به آقای اسماعیلی سخنگوی محترم قوه قضائیه گفتم پیرو درخواست‌های مکرر و قبلی اجازه بازدید از زندان‌ها را داشته باشیم، متاسفانه در گذشته به ما این اجازه را ندادند.

وی خاطر نشان کرد: امیدوارم با حضور آقای رئیسی درهای زندان برای بازدید نمایندگان باز شود.

صادقی گفت: قصد سوال از وزیر دادگستری را داشتم، حداقل ایشان باید در این مسئله پاسخ دهد، در حال حاضر این تنها کاری است که از دست ما برمی‌آید.

وی افزود: مسئله اساسی این است که دلیلی ندارد سازمان زندان‌ها تحت حوزه قوه قضائیه باشد، در بسیاری از کشورهای دنیا زندان‌ها زیر نظر سازمان‌های خصوصی است. باید سازمان زندان‌ها از زیر نظر قوه قضائیه به دولت انتقال پیدا کند تا بتوانیم نظارت داشته باشیم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دوستان پاسخگو نیستند و همیشه ما درگیر این موضوع هستیم که این عزیزان پاسخ ما را بدهند، از آقای رئیسی انتظار می‌رود که تحولی را در زمینه به وجود بیاورند.

وی تاکید کرد: نظارت بر زندان‌ها به معنی مچ‌گیری، پیدا کردن نقطه ضعف و نقد نیست، بسیاری از اوقات نظارت و بازدید است که نیازها را برطرف کند.

این عضو فراکسیون امید خاطر نشان کرد: تعامل مجلس و قوه قضائیه می‌تواند در فضای بهینه زندان‌ها موثر باشد. امیدواریم که اتفاق بازدید از زندان‌ها صورت گیرد مخصوصا فشار در شهرستان‌ها زیادتر است.

وی با بیان اینکه بسیار خوب است یک بازدید دوره‌ای از زندان‌ها صورت گیرد، گفت: مجلس هم در این زمینه کوتاهی می‌کند از رئیس مجلس و کمیسیون حقوقی و قضایی انتظار می‌رود که حساسیت بیشتری داشته باشند. از آقای لاریجانی توقع داریم برای دفاع از حقوق مردم و جایگاه نظارتی مجلس اقدام کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها