کد خبر: 289560
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۹:۳۷:۴۶
| |

فریده اولاد قباد نماینده مجلس:

خیرین به روند نوسازی مدارس مناطق آسیب‌دیده کمک کنند

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در مناطق سیل‌زده نیاز به پزشک است و از آقایان و خانم‌های پزشک درخواست می‌کنم به صورت داوطلب در این مناطق حضور پیدا کنند.

خیرین به روند نوسازی مدارس مناطق آسیب‌دیده کمک کنند
کد خبر: 289560
|
۱۳۹۸/۰۲/۱۰ ۰۹:۳۷:۴۶

اعتمادآنلاین| فریده اولاد قباد ،‌ درباره بازدید از مناطق سیل‌زده و تشریح وضعیت سیل‌زدگان در این مناطق گفت: روستاهایی را که درگیر سیلاب شده‌اند به صورت میدانی مورد بازدید قرار دادیم و در هماهنگی با جمعیت هلال احمر استان مقرر شد تا امکانات لازم در اختیار مناطقی قرار گیرد که مورد بی‌مهری واقع شده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدارسی در این مناطق آسیب دیده‌اند که با هماهنگی معاونت نوسازی و تجهیزات اداره کل آموزش و پرورش از این مدارس بازدیدی را انجام دادیم و تلاش کردیم امکانات لازم در اختیارشان قرار گیرد که بخشی از آن‌ها ارسال و بخشی دیگر در حال ارسال است.

وی ادامه داد: به طور مثال در منطقه رودبار نایه کوهدشت روستاهایی غرق آب بودند که مدارس‌شان بر اثر وقوع سیل از بین رفته بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته تجهیزات و امکانات برای‌شان ارسال شد.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگری که مورد بررسی قرار دادیم بحث مقاوم‌سازی و نوسازی مدارس بود که مدیرکل آموزش و پرورش این استان گزارشی را از روند این مهم ارائه دادند و مقرر شد که این موضوع مورد بررسی واقع شود.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های مردمی و خیرین مدرسه‌ساز می‌تواند در تسریع روند بازسازی مدارس در مناطق سیل‌زده بسیار تاثیرگذار باشد،‌ بیان کرد: انتظار می‌رود که خیرین مدرسه‌ساز از طریق نوسازی مدارس برای برگرداندن نشاط به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده وارد عمل شوند تا باردیگر شاهد لبخند بر لبان آنها باشیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیاز زنان و کودکان در مناطق سیل‌زده بیان کرد: بحث دیگری که ما در این بازدید مد نظر قرار دادیم مایحتاج زنان و خانواده‌ها بود به همین منظور نشستی را با اعضای جمعیت مامایی ایران در فراکسیون زنان به منظور رفع مشکلات زنان و دختران در مناطق سیل‌زده پیش از این سفر برگزار کردیم و هماهنگی‌های لازم با جمعیت مامایی ایران و دکتر حریرچی برای پیگیری روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه باروری و بیماری‌های زنان و عفونی را انجام دادیم.

اولاد قباد در ادامه با تاکید بر اینکه بهداشت عمومی در مناطق سیل‌زده باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه قرار گیرد، گفت: وضعیت آب شرب این مناطق یکی از دغدغه‌های جدی ما بود، چرا که آب شهری این مناطق با آب فاضلاب آمیخته شده بود. در همین راستا با مسئولان حوزه سلامت و جمعیت هلال احمر هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم.

وی در ادامه تاکید کرد: مبحث بعدی تامین پزشک برای مناطق سیل‌زده است که یکی از نیازهای مهم به شمار می‌رود و از پزشکان خانم و آقا درخواست دارم به عنوان پزشک داوطلب در این مناطق حاضر و مستقر شوند تا با مشکل پزشک رو به رو نباشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که زنان سرپرست خانوار آسیب‌دیده از سیلاب‌های اخیر چگونه مورد امدادرسانی قرار گرفته‌اند و آیا این زنان شناسایی شده‌اند،‌ گفت: تخصیص تجهیزات لازم به اسکان موقت مجزا برای زنان سرپرست‌خانوار از دیگر مواردی است که در مناطق سیل‌زده باید مورد توجه قرار گیرد، همچنین لازم است به غیر از ارسال مواد غذایی و امکانات بهداشتی، لوازم خانگی از جمله یخچال، گاز، لوازم آشپزخانه و پتو هم به این مناطق ارسال شود.

وی افزود: تامین تجهیزات لازم برای اسکان موقت در قالب کانکس، از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود خیرین به آن ورود پیدا کنند، همچنین دولت باید هر چه سریعتر با ارائه تسهیلات در جهت ساخت منازل سیل‌زدگان اقدام کند، چرا که هر چه هوا رو به گرمی می‌رود، نیاز به تامین امکانات مورد نیاز این بخش بیشتر احساس می‌شود.

رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این سیل زنگ هشداری برای مسئولان بود، چرا که باعث شد یک سری نقاط ضعف عملکرد در زمینه تامین زیرساخت‌های اساسی مشخص شود.

وی ادامه داد: در بازدیدی که از وضعیت پل‌ها داشتیم مشاهده کردیم که پل‌های 200 ساله سالم باقی مانده بودند، اما پل‌هایی که تنها دو سال از احداث آنها می‌گذشت، همچون پل کاکا رضا الشتر تخریب شده و حتی تلفات جانی هم به همراه داشته است، بنابراین لازم است اجرای این قبیل پروژه‌ها به پیمانکاران متبحر سپرده شود و برای ساخت پل‌ها از مصالح مرغوب استفاده شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها