کد خبر: 258809
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۷:۲۶:۰۰
| |

محسن رهامی عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها:

مشکل اصلی مردم ما برداشتن نرده‌کشی‌ها نیست/ برخی مسئولان حقوق‌های کلان می‌گیرند و فرزندانشان با ارز ارزان‌قیمت به خارج از کشور می‌روند

محسن رهامی گفت: همه این نرده‌کشی‌ها برای مسائل امنیتی نیست، بلکه برای ایجاد طبقات خاص یا به وجود آوردن شهروند درجه یک و دو انجام می‌شود؛ بنابراین هر اقدامی که این امتیازات یا طبقه‌بندی‌ها را از بین ببرد خوب است و باید از آن استقبال کرد، اما مشکل اصلی مردم ما در حال حاضر برداشتن این نرده‌کشی‌ها یا جایگزینی امام جمعه خندان به جای گریان یا جوان به جای پیر نیست.

مشکل اصلی مردم ما برداشتن نرده‌کشی‌ها نیست/ برخی مسئولان حقوق‌های کلان می‌گیرند و فرزندانشان با ارز ارزان‌قیمت به خارج از کشور می‌روند
کد خبر: 258809
|
۱۳۹۷/۱۰/۱۸ ۰۷:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی، با اشاره به این‌که «برداشتن نرده‌های نمازجمعه فی‌نفسه کار خوبی است»، اظهار کرد: در اوایل انقلاب به خاطر شرایط ترور یا جنگ، فاصله‌هایی برای مسائل امنیتی میان مردم و مسئولین ایجاد شد اما در حال حاضر با توجه به ملاحظات امنیتی که انجام می‌شود دیگر نیازی نیست که بین مردم و مسئولین نرده‌کشی شود.

وی ادامه داد: البته همه این نرده‌کشی‌ها برای مسائل امنیتی نیست، بلکه برای ایجاد طبقات خاص یا به وجود آوردن شهروند درجه یک و دو انجام می‌شود؛ بنابراین هر اقدامی که این امتیازات یا طبقه‌بندی‌ها را از بین ببرد خوب است و باید از آن استقبال کرد، اما مشکل اصلی مردم ما در حال حاضر برداشتن این نرده‌کشی‌ها یا جایگزینی امام جمعه خندان به جای گریان یا جوان به جای پیر نیست.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: این تغییرات خوب است، اما اینها مشکل اصلی مردم ما نیست. برای جذب مردم به نماز جمعه، ائمه جمعه باید حرف همه مردم را بزنند، نه این‌که فقط یک حرف بزنند. اگر دنبال جذب حداکثری مردم هستیم، باید از علمای فاضل استفاده کرده و ائمه جمعه هم باید حرف‌های مردم را بزنند. مشکل اصلی مردم بیکاری، تورم و مسائل معیشتی است. تعویض امام جمعه پیر با جوان این مشکلات را حل نمی‌کند، چرا وقتی کارگران نسبت به این‌که چند ماه حقوق خود را نگرفته‌اند، اعتراض می‌کنند، متهم می‌شوند که آمریکایی یا اسرائیلی هستند. آیا مسئولان ما متوجه می‌شوند چند ماه حقوق نگرفتن یعنی چه؟ باید صدای اعتراض مردم شنیده شود. من معتقدم برداشتن نرده‌ها یا جابه‌جایی ائمه جمعه کار اشتباهی نیست، اما فقط این ظاهر مسائل است. مسئولین و ائمه جمعه باید به مسائل ریشه‌ای مردم بپردازند تا فاصله میان مردم و مسئولین کم شود.

رهامی تاکید کرد: البته وقتی برخی مسئولان حقوق‌های کلان می‌گیرند و فرزندانشان با ارز ارزان‌قیمت به خارج از کشور می‌روند، میان آن‌ها و مردم که درآمدشان کم است یا حقوق عقب‌مانده دارند، فاصله ایجاد می‌شود. اکنون برخی مسئولین در کجای تهران زندگی می‌کنند؟ برخی در خانه‌های مصادره‌ای می‌نشینند، اما می‌گویند باید مثل مردم فلان کشور مقاومت کنیم. وقتی برخی مسئولان از رانت برای تحصیل و شغل فرزندان خود استفاده می‌کنند، بین مردم و مسئولین فاصله ایجاد می‌شود.

وی درباره راهکار کم کردن فاصله مردم و مسئولین اظهار کرد: برای کم شدن فاصله باید نگاه‌های مبتنی بر تبعیض جنسی، قومی و مذهبی کنار گذاشته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها