کد خبر: 255564
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۷:۴۴:۰۰
| |

شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت:

براندازان سرخورده شدند/ مردم می‌دانند راه رسیدن به مطالبات خشونت و رفتار انقلابی نیست

دبیرکل حزب اتحاد ملت می‌گوید:حوادث دی ماه سال گذشته به تجربه‌های تاریخی ملت ایران افزود و نشان داد که مردم اگرچه مطالبه‌گرند و اعتراضات جدی به نحوه اداره کشور دارند؛ اما کاملاً آگاه هستند که راه رسیدن به این مطالبات خشونت ورزی و رفتار انقلابی نیست.

براندازان سرخورده شدند/ مردم می‌دانند راه رسیدن به مطالبات خشونت و رفتار انقلابی نیست
کد خبر: 255564
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۸ ۱۷:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیرکل حزب اتحاد ملت در تحلیل وقایع دی ماه سال 96 معتقد است که گسترش سریع اعتراضات دی ماه سال گذشته در شهرهای مختلف، حاصل همراستایى بخشی از اصولگرایان و طیف‌های مختلف از براندازان در ضدیت با دولت از یک سو و انفعال اصلاح‌طلبان در حمایت از دولت از سویی دیگر بود.

اهم اظهارات شکوری‌راد را در زیر می‌خوانید:

*اصولگرایانی که از ابتدا مخالف دولت بودند؛ با توجه به گسترش نارضایتی‌ها از دولت در بین مردم، فرصت را برای شکل دهی اعتراضات خیابانی مناسب تشخیص داده بودند و طیف برانداز که از اساس با نظام جمهوری اسلامی ضدیت داشت، فرصت را غنیمت شمرد و بر موج اعتراضات سوارشد.

*از سوی دیگر اصلاح‌طلبان که در انتخابات هفت ماه قبل از روحانی حمایت کرده بودند نسبت به آنچه که بی توجهی وی به وعده های انتخاباتی خوانده شد منتقد شدند. در حقیقت سخنان و وعده‌های رئیس جمهوری در انتخابات موجی از امید ایجاد کرده بود که در برخورد با موانع سخت و به تعبیری کوتاهی دولت در حفظ آن انفعال هایی را در میان برخی حامیان ایجاد کرد.

*اعتراضات خیابانی که با شعارهای معیشتی و علیه گرانى راه‌اندازی شده بود موجب همدلی گسترده مردم با آن و انفعال حامیان دولت از جمله اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل شد و این موضوع زمانی شدت گرفت که، شعارها علیه این دو جناح نیز از دل تظاهرات شنیده شد و در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی بازتاب گسترده یافت.

*طیف‌های مختلف برانداز که از این رخداد ناگهانی به وجد آمده بودند، بسرعت سوار موج اعتراضات شدند و با اطمینان از تشدید تحریم‌ها - با اعلام خروج ترامپ از برجام - و بحران اقتصادی پیش روی کشور، وعده سقوط و فروپاشی نظام جمهوری اسلامی را به حامیان خود دادند.

*طیف برانداز که در حاشیه امن اعتراضات اصولگرایانه به دولت، مجال حضور در اعتراضات را یافته بود، اگرچه از فرصت پیش آمده حداکثر بهره‌برداری را کرد اما به‌دلیل فقدان درک روشن از جامعه و مردم به اعتراضات دامن زد و آن را به سمت خشونت سوق داد و با ذوق زدگى فراوان سقوط و فروپاشی نظام را در آینده نزدیک وعده داد.

*با نپیوستن مردم به فرآیند خشونت و خالی شدن اطراف طیف برانداز که حالا میداندار اعتراضات شده بودند، آن حرکت‌ها و اعتراض‌ها بسرعت فرو نشست و مهار شد. این بار این حامیان طیف برانداز دل بسته به سقوط و فروپاشی نظام بودند که بسرعت سرخورده و مأیوس شدند. این سرخوردگی و ناامیدی پس از بی‌حاصلی فراخوان برای اعتراضات خیابانی مجدد در تیرماه به سرخوردگی بیشتر این طیف و انفعال آنان انجامید.

*اینک برای همگان روشن شده است که طیف‌های برانداز اعم از سلطنت‌طلب، مجاهدین خلق و نیز دموکراسی خواهانی که چشم به حمایت و اقدام بیگانگان دوخته‌اند، هیچ افقی را پیش‌روی ملت نمی‌گشایند و قادر به ایجاد هیچگونه تحول معیشتی به نفع مردم نیستند و تنها راهی که پیش پای مردم است، همان راه اصلاحات است که اگر چه با موانع بسیار مواجه است، اما مسیر آن همچنان گشوده و قابل پیمودن است. تنها در این راه است که مردم یکدیگر را می‌یابند و به بودن در کنار یکدیگر دلگرم می‌شوند.

*حوادث دی ماه سال گذشته به تجربه‌های تاریخی ملت ایران افزود و نشان داد که مردم اگرچه مطالبه‌گرند و اعتراضات جدی به نحوه اداره کشور دارند؛ اما کاملاً آگاه هستند که راه رسیدن به این مطالبات خشونت ورزی و رفتار انقلابی نیست.

منبع: روزنامه ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها