فریده اولاد قباد رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

برخورد با زنان تجمع‌کننده مقابل مجلس را در فراکسیون زنان بررسی می‌کنیم/ باید برای مردمی که برای مطالبات به حقشان تجمع می‌کنند فضایی باز مهیا کنیم

فریده اولاد قباد رییس فراکسیون زنان می‌گوید برخورد با زنانی را که امروز مقابل مجلس تجمع کرده بودند در فراکسیون زنان مجلس بررسی می‌کند.

برخورد با زنان تجمع‌کننده مقابل مجلس را در فراکسیون زنان بررسی می‌کنیم/ باید برای مردمی که برای مطالبات به حقشان تجمع می‌کنند فضایی باز مهیا کنیم
کد خبر: 247814
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۶ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صبح امروز تعدادی از زنان، در مقابل مجلس تجمع کردند و خواستار تصویب قانونی همه‌جانبه‌گر برای پیشگیری و منع خشونت علیه زنان در ایران شدند. این درحالی است که پیش از این مخالفان FATF به راحتی و برای ساعتی طولانی توانسته بودند در مقابل مجلس تجمع کنند اما امروز با تجمع زنان برخورد شد و آن‌ها را پراکنده کردند.

فریده اولاد قباد نماینده تهران و رییس فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» درباره برخورد دوگانه با تجمع زنان در مقابل مجلس، گفت: برخورد دوگانه با تجمع‌کنندگان درست نیست. باید برای مردمی که برای مطالبات به حقشان تجمع می‌کنند فضایی باز و با امنیت فراهم کنیم که آن‌ها امکان طرح مطالباتشان را داشته باشند.

او تاکید کرد: من به عنوان رییس فراکسیون زنان این موضوع را پیگیری می‌کنم و این موضوع و تجمع امروز زنان مقابل مجلس در فراکسیون زنان مطرح خواهد شد چون ابهاماتی در این خصوص وجود دارد.

گفتنی است فعالان حوزه زنان در این تجمع پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که در آن ایجاد خانه‌های امن و مراکز حمایتی از زنان خشونت‌ دیده در سراسر ایران را در دستور کار خود قرار دهد»، «ما خواهان تصویب قانونی هستیم که دستور ایجاد واحد ویژه رسیدگی به خشونت خانگی علیه زنان را با حضور قاضی، پلیس زن و ضابطان قضایی و انتظامی آموزش دیده» صادر کند. «در ایران از هر سه زن متاهل دو زن خشونت خانگی دیده است ما در همین چارچوب خواهان تصویب قانون همه‌جانبه برای پیگیری و منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم». «خواهان بررسی قانون پیشنهادی منع خشونت خانگی علیه زنان هستیم»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها