کد خبر: 246160
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۳:۴۴:۰۰
| |

محمد کاظمی عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس:

فعالان بخش خصوصی ممنوعیتی از جهت دو تابعیتی بودن ندارند

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مشکلاتی که در زمینه مدیران دوتابعیتی وجود دارد قابل حل است، گفت: مشکلاتی که در زمینه دوتابعیتی ها وجود دارد مربوط به ضعف قانون می‌شود که با وضع قانون مناسب موانع موجود قابل حل است.

فعالان بخش خصوصی ممنوعیتی از جهت دو تابعیتی بودن ندارند
کد خبر: 246160
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۳:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد کاظمی ، با اشاره به اهمیت موضوع دوتابعیتی‌ها، اظهار داشت: طرح‌های مختلفی در خصوص دوتابعیتی‌ها مطرح است که اگر دولت کار کارشناسی بیشتری روی لایحه دوتابعیتی‌ها انجام داده باشد، قطعا لایحه دولت جامع‌تر از طرح نمایندگان است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنچه که در مجلس و کمیسیون قضائی مطرح می‌شود طرح است که ممکن است پشتوانه کارشناسی بالایی نداشته باشد، بیان کرد: اگر دولت لایحه‌ای در زمینه دوتابعیتی‌ها ارائه کند، سعی می‌کنیم تا مجموعه کارشناسی شده‌ای را به صحن ارائه کنیم.

وی افزود: افرادی که شغل دولتی ندارند ممنوعیتی از جهت دو تابعیتی بودن ندارند، بحث مجلس و موضوعات مطرح شده در زمینه دوتابعیتی‌ها پیرامون مدیران دوتابعیتی است و مشکلی از باب افراد فعال در بخش خصوصی نداریم و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

طرح‌های مربوط به دوتابعیتی‌ها نیاز به چکش‌کاری فراوانی دارند

کاظمی ادامه داد: طرح‌هایی که در کمیسیون قضائی و حقوقی وجود دارد به چکش‌کاری زیادی نیاز دارند و به همین جهت کمیته فرعی تشکیل شده و اگر دولت لایحه خود را ارائه کند می توانیم قانون بهتری را در صحن مجلس به تصویب برسانیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلاتی که در زمینه مدیران دوتابعیتی وجود دارد قابل حل است، گفت: مشکلاتی که در زمینه دوتابعیتی ها وجود دارد مربوط به ضعف قانون می‌شود که با وضع قانون مناسب موانع موجود قابل حل است.

برداشت‌‌های متفاوت از تعاریف اقامت، گرین کارت و تابعیت مشکلاتی را به وجود آورده است

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برداشت‌‌های متفاوت از تعاریف اقامت، گرین کارت و تابعیت مشکلاتی را به وجود آورده است، بیان کرد: تابعیت امری پیچیده و اختلافی در همه کشورها است، طبیعی است که هر کشوری برای سرزمین خود، اتباع و حفظ امنیت آن‌ها تلاش می‌کند ولی تنوع زیستی افراد در کشورهای مختلف وجود دارد که قوانین ما را در زمینه دوتابعیتی ها باید این مشکلات را حل کند.

منبع:خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها