کد خبر: 241275
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۳:۰۰
| |

ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا:

مخالفت با انتخاب مردم، مخالفت با جمهوریت نظام است

یک فعال سیاسی اصولگرا در واکنش به سخنان اخیر برخی مبنی‌ بر اینکه «ریشه مشکلات در انتخاب مردم است»، می‌گوید: اگر فردی به بهانه رأی مردم به فردی خاص، با رأی دادن مخالفت کند، در واقع با جمهوریت نظام مخالفت کرده است.

مخالفت با انتخاب مردم، مخالفت با جمهوریت نظام است
کد خبر: 241275
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ ۱۵:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| به‎تازگی برخی گفته‌اند انقلاب، اختیار همه چیز را دست مردم داده و مردم خودشان رهبر، رئیس‌جمهوری و نماینده مجلس انتخاب می‌کنند، لذا اگر مشکلی وجود دارد به گردن انقلاب نیست، بلکه به علت انتخاب مردم است.

در واکنش به این اظهارات، ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در این باره می‌گوید: حق حکومت برعهده مردم است. مردم حق دارند و می‌توانند در تصمیم‌گیری‌هایشان اشتباه کنند و اگر تصور می‌کنند وضع موجود ناشی از اشتباه مردم است، باید بدانند این حق مردم است. البته مردم هم باید این نکته را در نظر داشته باشند که هنگام رأی دادن اشتباه نکنند، چراکه زندگی خودشان از آن رأی متأثر خواهد شد.

وی می‌افزاید: هرچند حکومت متعلق به مردم است و آن‌ها نیز حق خطا دارند، اما این تکلیف نیز بر گردن آن‌هاست که بهترین انتخاب را انجام دهند. حکومت برای دیگری نیست که به مردم خرده بگیریم چرا اشتباه کردید؟! بنابراین این استدلال که اشتباه از مردم است نه از ساختار حکومت، کاملاً غلط است.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه آیا طرح این مسائل نوعی تضعیف نهاد دموکراسی و شانه خالی کردن از زیر بار مشکلات کشور نیست، توضیح می‌دهد: ما از دو جنبه با ایراداتی مواجه هستیم؛ یک عده جمهوریت نظام را زیر سؤال می‌برند و عده‌ای دیگر اسلامیت آن را.

ایمانی با اشاره به اینکه آن‌ها هم برخلاف نظر مردم سخن می‌گویند، تأکید می‌کند: مردم به این حکومت رأی داده‌اند و این نظام را انتخاب کرده‌اند. اینکه بگویند رأی مردم اشتباه بوده و ساختار نظام صحیح است یا اساس نظام غلط است، هر دو مخالفت با جمهوریت نظام است.

ایمانی ادامه می‌دهد: بنابراین ما شاهد آن هستیم که گروه‌های افراطی از هر دو طیف، با جمهوریت نظام مخالفت می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید می‌کند: اینکه فردی با ماهیت، ساختارها و اسلامیت این حکومت مخالفت می‌کند، درواقع با آرای مردم مخالفت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که طرح این مباحث تا چه حد می‌تواند به اساس انتخاب این نظام ضربه بزند، می‌گوید: یک رأی مردم به جمهوری اسلامی ایران بوده، رأی دیگر آن‌ها به قانون اساسی، رأی دیگر آن‌ها به مجلس و ریاست جمهوری بوده که مستمر تکرار شده است. بنابراین اگر فردی به بهانه رأی مردم به فردی خاص، با رأی دادن مخالفت کند، درواقع با جمهوریت مخالفت کرده است.

ایمانی همچنین می‌افزاید: اینکه فردی بگوید با فلان بخش قانون اساسی یا ساختار نظام مخالف است نیز با رأی مردم مخالفت کرده است. پس این مخالفت‌ها مانند لبه‌های قیچی می‌ماند و نشان می‌دهد آن‌ها از هر دو جنبه با نظام مخالفت می‌کنند.

منبع: ایرناپلاس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها