کد خبر: 221666
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

واکنش یک نماینده مجلس به تغییر سیف

بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار نبود

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی می‌گوید تغییر رئیس بانک مرکزی می‌تواند نشاط و روحیه جدید ایجاد کند.

بانک مرکزی از استقلال لازم برخوردار نبود
کد خبر: 221666
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۳ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا فولادگر، با اشاره به تغییر رئیس بانک مرکزی اظهار داشت: اینکه باید بانک مرکزی در ایجاد سیاست ها، ساختارها و اختیارات مستقل عمل کند درست است اما عملا بانک مرکزی خیلی مستقل نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از بانک مرکزی انتظار می رود که شاخص های اقتصادی با تبیین و ابلاغ کند و نبض اقتصاد کشور را در دست بگیرد و تشخیص دهد سیاست انقباضی باید دنبال شود یا انبساطی.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم شورای اسلامی، تاکید کرد: در هر دولت وضعیت استقلال بانک مرکزی به نحوی بود که در نهایت می توان گفت از استقلال لازم برخوردار نبود.

وی با بیان اینکه رفع مشکل عدم استقلال بانک مرکزی با اصلاح قانون ممکن می شود، بیان داشت: زمانی قرار بود موضوع بانک مرکزی به عنوان معضل نظام در مجمع تشخیص مورد بررسی قرار گیرد و نحوه انتخاب رئیس و اختیارات بانک مرکزی مشخص شود.

فولادگر ، با اشاره به تاثیر تغییر رئیس بانک مرکزی گفت: با تغییر مدیریت می توان در جامعه فضای جدیدی ایجاد کرد چرا که نیروی تازه نفس می تواند نشاطی به محیط کاری بیاورد، در خصوص فوتبال چنین تجربه ای داشته ایم.

این نماینده مجلس افزود: با وجود اینکه سرمربی یک تیم موفقیت های زیادی کسب کرده است؛ اما اگر در بازه زمانی تیم دیگر موفق نباشد با تغییر سرمربی شوکی به تیم وارد می شود بنابراین باید به تغییر رئیس بانک مرکزی با این چشم نگاه کرد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، اظهار داشت: بین اولویت دادن به تغییر سیاست های بانک مرکزی یا تغییر رئیس بانک مرکزی باید گفت تغییر سیاست برنامه بلند مدت و پروسه ای است، باید قانون گذاری شود؛ به هر حال منکر زحمات سیف نیستیم با این حال تغییر رئیس بانک مرکزی در شرایط فعلی می تواند نشاط و رحیه جدید ایجاد کند.

منبع:خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها