کد خبر: 191080
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۴:۰۰
| |

الیاس حضرتی:

ازدحام جمعیت موجب بروز تنش‌ شد/ کروبی محبوب است و جمعیتی حدود دوهزار نفر از کنگره استقبال کردند

رئیس شورای اجرائی حزب اعتمادملی درباره تنش رخ داده در کنگره این حزب گفت: تمام کمیته‌ها و دفاتر و شاخه‌ها نیروهای خود را به کنگره دعوت کرده بودند، به‌همین‌دلیل جمعیت حاضر در کنگره افزایش پیدا کرد. در ادامه هم بحث مختصری پیش آمد که به دلیل ازدحام جمعیت، طبیعی است. موضوع هم به دلیل اختلاف درباره رأی‌گیری بود.

ازدحام جمعیت موجب بروز تنش‌ شد/ کروبی محبوب است و جمعیتی حدود دوهزار نفر از  کنگره استقبال کردند
کد خبر: 191080
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۶ ۱۳:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی، رئیس شورای اجرائی حزب که در غیاب دبیرکل، وظایف او را برعهده دارد، معتقد است درگیری ایجاد‌شده در حد وقوع یک اعتراض بوده و تأکید می‌کند که آنچه روی داده به‌دلیل ازدحام جمعیت بوده است.

حضرتی در توضیح اتفاقات کنگره اعتماد ملی گفت: تمام کمیته‌ها و دفاتر و شاخه‌ها نیروهای خود را به کنگره دعوت کرده بودند، به‌همین‌دلیل جمعیت حاضر در کنگره افزایش پیدا کرد. در ادامه هم بحث مختصری پیش آمد که به دلیل ازدحام جمعیت، طبیعی است. موضوع هم به دلیل اختلاف درباره رأی‌گیری بود.


حضرتی در ادامه با بیان اینکه مخالفانی خارج از حزب هم بدشان نمی‌آید حزب زمین بخورد، درباره دلایل این مخالفان گفت: خیلی‌ها مخالف آقای کروبی هستند و به همین دلیل هم با حزب مخالف‌اند، البته نمی‌خواهم بگویم که اعتراض کنگره را این گروه‌ها ایجاد کردند.


الیاس حضرتی ادامه داد: شما اگر افطاری برگزار و هزار نفر میهمان دعوت کنید، ممکن است به خاطر جمعیت دو تا ظرف هم بشکند! می‌خواهم بگویم به دلیل حساسیت‌هایی که درباره حزب وجود دارد، این موضوع بزرگ جلوه داده شد.

حضرتی در ادامه گفت‌وگویش یک‌به‌یک همه مواردی را که منجر به اعتراض برخی اعضای حزب به روند جاری در کنگره بود، تکذیب کرد. او درباره حضور کزازی به‌عنوان رئیس هیئت‌رئیسه کنگره گفت: دکتر کزازی از اعضای اعتمادملی است. از همان ابتدا فعالیت داشت و جزء چهره‌هایی است که قبل از حصر کروبی، محل مشورت او بود و در انتخابات سال 88 نیز جزء اتاق فکر کروبی محسوب می‌شد. با‌این‌حال، حزب ندای ایرانیان درباره حضور کزازی بیانیه‌ای صادر کرده و او را از اعضای شورای مرکزی سابق اعتمادملی برشمرده است.


در بیانیه ندا آمده است: «حضور جناب آقای دکتر ابوالفضل کزازی نیز از جایگاه عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتمادملی در کنگره مذکور یک تصمیم شخصی بوده که قطعا در صورت شکل‌گرفتن شورای مرکزی جدید در حزب اعتمادملی، لازم است از عضویت مؤثر در آن حزب کناره‌گیری نمایند.»


الیاس حضرتی در ادامه همچنین حضور میهمانان در بخش دوم کنگره را تکذیب کرده و گفت تمام کسانی که حضور داشتند، از اعضای حزب بودند.

حضرتی توضیح داد: روز برگزاری کنگره، برخی از مدعوین و علاقه‌مندان برگه عضویت در حزب پر کردند و قرار شد حضور آنها به‌طور ناظر و بدون حق رأی در کنگره فراهم شود. به گفته حضرتی، این افراد در بخش دوم کنگره نیز حضور داشتند.


او ادامه داد: دو نظر درباره برگزاری انتخابات وجود داشت؛ یکی اینکه شورای مرکزی قبل با قیام و قعود ابقا شود و دلیل آن هم ادامه دبیرکلی شیخ‌مهدی کروبی بود و نظر دیگر هم قائل به برگزاری انتخابات بود.


حضرتی درعین‌حال گفت هیئت‌رئیسه موقت با رأی‌گیری اعضای کنگره انتخاب شد. او جمعیت حاضر در سالن را هزارو 800 تا دو هزار نفر برآورد کرد و درباره دلیل این حجم از دعوت اعضا به کنگره گفت: ما فکر نمی‌کردیم به دلیل ماه رمضان اعضا قبول و در کنگره شرکت کنند، اما به دلیل محبوبیت آقای کروبی، این استقبال از کنگره انجام شد.

منبع: روزنامه شرق

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها