کد خبر: 166628
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

پارسایی:

ماموران ارشاد اول خودشان ارشاد شوند/ برای برخورد زشت مامور ناجا با دختر جوان باید مشکی بپوشیم

یک نماینده مجلس گفت: باید با مامور خاطی برخورد صورت گیرد و از خانواده آن دختر دلجویی شود. باید اول ماموران ارشاد ما خودشان ارشاد شوند و چون این برخوردها در فضای آزاد شکل می گیرد، انتظار بر این است که دقت و نظارت بیشری برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی صورت بگیرد.

ماموران ارشاد اول خودشان ارشاد شوند/ برای برخورد زشت مامور ناجا با دختر جوان باید مشکی بپوشیم
کد خبر: 166628
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۴ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بهرام پارسایی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 4 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: اخطار من با توجه به اصل 84 قانون اساسی است. هر نماینده در برابر ملت مسئول است و اصول 20 و 22 از فصل سوم قانون اساسی درخصوص حقوق ملت است. ابتدا تشکر می‌کنم از آن ماموران نیروی انتظامی که از حقوق ملت صیانت می کنند و ماموریت شان را به نحو احسن انجام می دهند اما موازین اسلامی ما کاملا مشخص است، مگر غیر از این است که قرآن کرامت انسانی را مهمتر از حرمت کعبه قرار داده است. به بهانه حجاب و نهی از منکر ترویج منکر می شود و حرمت انسان زیر سوال می رود. اشک های آن دختر و زجه آن در مقابل برخورد زشت مامور، مقابله با قانون گریزی بود.

او ادامه داد: حضرت علی (ع) در خطبه 27 نهج البلاغه می فرمایند که شنیده ام دشمنم از پای دختری یهودی خلخالی کنده اند، اگر مرد مسلمانی بخاطر آن از غصه دق کند، رواست. برخورد زشت مامور ناجا با فردی مسلمان اگر نگوییم دق کنیم که بمیریم ولی باید حداقل مشکی بپوشیم. زمانی که فرع بر اصل مقدم شود و مستحب فدای واجب شود، دچار مشکل می شویم.

پارسایی افزود: تذکر من بر این است که با مامور خاطی برخورد صورت گیرد و از خانواده آن دختر دلجویی شود. باید اول ماموران ارشاد ما خودشان ارشاد شوند و چون این برخوردها در فضای آزاد شکل می گیرد، انتظار بر این است که دقت و نظارت بیشری برای حفظ کرامت انسانی و حقوق شهروندی صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها