کد خبر: 166354
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

علی لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس:

وقتی آقای جعفرزاده را می‌بینم به حالش حسرت می‌خورم/ 162 نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس جانباز هستند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که جانبازان شهدای زنده هستند، گفت که امروز در شرایط اقتصادی نسبتا حساس کشور نیازمند روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در راه انقلاب هستیم.

وقتی آقای جعفرزاده را می‌بینم به حالش حسرت می‌خورم/ 162 نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس جانباز هستند
کد خبر: 166354
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۲ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی در مراسم تجلیل از جانبازان و فرزندان شاهد مجلس با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام حسین (ع) گفت: قدردان عزیزان مجاهدی هستیم که در سپاه تلاش می‌کنند، این ایام مصادف با سالروز تاسیس سپاه در سال 58 است که تلاش‌ها و مبارزات آنها با گروهک‌ها و همچنین ایام دفاع مقدس فراموش شدنی نیست. سپاه نهاد ذی قیمتی برای کشور است که راهش ادامه خواهد داشت.

او همچنین با تبریک میلاد حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز گفت: این افتخاری برای مجلس است که تعداد زیادی از نمایندگان و کارکنان آن از جانبازان، مجاهدان و فرزندان شاهد است.

اهم اظهارات لاریجانی به شرح زیر است:

* 57 نفر از نمایندگان جانباز هستند و در دوران دفاع مقدس اهل مبارزه بودند. مجلس 53 کارمند جانباز و 19 بازنشسته جانباز دارد. همچنین 27 نفر عزیزان حفاظت از جانبازان 3 نفر در کتابخانه مجلس و 3 نفر در مجلس پژوهش‌ها جانباز هستند. این یعنی 162 نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس جانبازند.

* ‌16 نماینده مجلس فرزند شهید هستند، 25 نفر از کارکنان و کارمندان مجلس نیز فرزند شهیدند. همچنین دو نفر از کارکنان کتابخانه‌ی مجلس و 5 نفر از کارکنان مرکز پژوهش‌ها فرزند شهیدند. مجموعا 48 نفر از کسانی که در مجلس در کسوت نمایندگی و یا کارمندان مجلس می‌باشند از فرزندان شهدا هستند. 210 نفر از کارکنان و نمایندگان مجلس را جانبازان و یا فرزندان شهدا تشکیل دادند که این افتخار بزرگی برای همه ما است، و این نشان می‌دهد مجلس از متن مردم برخاسته و با مردم زیست کرده و مثل مردم مجاهدت کرده است. این برای مجلس یک افتخار و ارزش بزرگ است.

*جانبازان شهدای زنده هستند، وقتی آقای جعفرزاده را می‌بینم به حال ایشان حسرت می‌خورم که این طور با زحمت کار می‌کند. جانبازان با مشقت زیاد و روحیه استقامت مجاهدت می‌کنند. کشور به داشتن چنین روحیه‌ای احتیاج دارد همانطور که رهبر انقلاب بارها فرمودند که به یک نوع مدیریت جهادی نیاز است.

* با مدیریت جهادی می‌توان از سطح مشکلات عبور کرد چه آن زمان که میدان جنگ بود که اکنون میدان عوض شده و مشکلات دیگری وجود دارد. حل مشکلات نیازمند داشتن روحیه جانبازی، جهادی و فداکاری است. امروز در شرایط اقتصادی نسبتا حساس قرار داریم اگر چنین روحیه‌ای وجود داشته باشد دستگاههای اداری پرتحرک‌تر شده و مجلس و قوه قضاییه نیز بهتر می‌تواند امور را پیش ببرد این یعنی نیازمند روحیه فداکاری و از خود گذشتگی در راه انقلاب هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها