کد خبر: 164888
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۰۸:۲۵:۰۰
| |

حاشیه‌های جلسه امروز مجلس با حضور ولی‌الله سیف؛

جلسه بررسی نابسامانی‌های بازار ارز، علنی برگزار شد/ نمایندگان خواستار استعفای رئیس کل بانک مرکزی شدند

در جلسه علنی امروز ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی برای ارائه گزارشی در خصوص نابسامانی ارز به مجلس آمده بود، اما در حین ارائه گزارش رئیس‌کل بانک مرکزی نمایندگان با سردادن شعار «استعفا استعفا» مانع ادامه صحبت‌های او شدند.

جلسه بررسی نابسامانی‌های بازار ارز، علنی برگزار شد/ نمایندگان خواستار استعفای رئیس کل بانک مرکزی شدند
کد خبر: 164888
|
۱۳۹۷/۰۱/۲۱ ۰۸:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه امروز مجلس شورای اسلامی که قرار بود به دلیل نابسامانی بازار ارز در کشور به صورت غیر علنی برگزار شود، با رای نمایندگان علنی شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین ، ولی‌الله سیف رئیس ‌کل بانک مرکزی برای ارائه توضیحاتی پشت تریبون قرار گرفت. در همین حین تعدادی از نمایندگان که به مدیریت بازار ارز اعتراض داشتند جلوی تریبون تجمع کردند و در اعتراض به افزایش بی‌رویه قیمت دلار و نابسامانی بازار ارز با شعار «استعفا، استعفا» مانع صحبت‌های سیف در صحن علنی مجلس شدند.

تعدادی از نمایندگان مجلس از جمله وقف‌چی نماینده زنجان، کوچکی‌نژاد نماینده رشت، آزادی‌خواه نماینده ملایر، شاعری، محمد دهقان و حاجی دلیگانی نیز به سمت سیف رفته و با او بحث کردند. علی مطهری، بهروز نعمتی، امیرآبادی و محمدرضا تابش سعی کردند تا نمایندگان از سیف دور کنند و علی لاریجانی هم مدام اعلام می کرد نمایندگان روی صندلی خود بنشینند.

نمایندگان نمی‌خواستند سیف به صحبت‌هایش ادامه دهد اما علی لاریجانی، رئیس مجلس خطاب آن‌ها گفت: «مگر آقا نفرمودند اول حرف‌ها را بشنوید و بعد تصمیم بگیرید.»

در ادامه جلسه، ولی‌الله سیف خطاب به نمایندگان گفت: «اقدامات و التهاب‌آفرینی در فضای مجازی نباید ما را نگران کند. در کشور یک‌صدا باشیم، دشمنان منتظر هستند که التهاب‌آفرینی کنند. تعادل لازم در منابع و مصارف کشور وجود دارد. در این فضا نرخ دلار نباید چنین نوساناتی داشته باشد. امارات و عربستان بیکار ننشسته‌اند، بنابراین ما آرامش خودمان را حفظ کنیم.

در حین گزارش سیف، هادی قوامی که به سخنان رئیس‌کل بانک مرکزی معترض بود مقابل تریبون او رفت و اعتراضش را اعلام کرد.

علی لاریجانی بعد از صحبت‌های سیف در خصوص محدودیت برای ارائه ارز، پرسید: «در این شرایط صرافی‌ها چه می‌شوند؟ چه تعداد صرافی مجاز دارید؟» که سیف پاسخ داد: «صرافی‌های مجاز تعدادشان زیاد است، شاید مجبور باشیم تعدادشان را کم کنیم.»

لاریجانی خطاب به سیف ادامه داد: «یک دربه‌دری مانند مؤسسات مالی و اعتباری برای کشور ایجاد نمی‌شود؟» و سیف هم گفت: «باید ضوابط و شرایط را سخت‌تر بگیریم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها