کد خبر: 154288
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

از درخواست رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از رئیس‌جمهور تا آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای عربی

اشاره وزیر اطلاعات دولت اصلاحات به دور زدن او در جریان قتل‌های زنجیره‌ای، تاکید رییس‌جمهور به گسترش توسعه اقتصادی فضای مجازی، اظهارنظر مهرداد لاهوتی درباره حذف بودجه نهادهای خاص، اتمام بررسی بودجه 97 در کمیسیون تلفیق، تاکید وزیر علوم به کاهش تعداد بازداشتی‌های ناآرامی‌های اخیر به زیر 30 نفر و ... از مهمترین اخبار امروز چهارشنبه بیست‌وهفتم دی‌ماه بود.

از درخواست رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی از رئیس‌جمهور تا آمادگی ایران برای گفت‌وگو با کشورهای عربی
کد خبر: 154288
|
۱۳۹۶/۱۰/۲۶ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور در جلسه هیات دولت تاکید کرد که عدم درک درست از سرعت تحولات فضای مجازی و تأثیرات آن موجب شکاف نسلی می‌شود . او تصریح کرد: دولت باید تلاش کند در حوزه توسعه اقتصاد فضای مجازی از جهان عقب نیفتیم.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی درباره ناآرامی‌های اخیر با تاکید براینکه ماجرای کشته‌سازی‌ها مشکوک است ، گفت: ماموران سلاح جنگی نداشتند.

قربانعلی دری نجف آبادی وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در اظهارنظر جدیدی درباره قتل‌های زنجیره‌ای و حواشی حول آن گفته که شهادت می‌دهم که آقای هاشمی مبرا بود و در این قضیه وزیر اطلاعات را هم دور زدند ، این کارها بسیار غلط بود و من تاکنون هم این‌طور نگفته بودم.

جلال میرزایی نماینده ایلام و عضو فراکسیون امید مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره هجمه‌های اخیر به روحانی با بیان اینکه تخریب‌ها و طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهوری در ادامه دیکته پشیمان‌سازی مردم است، گفت: ناآرامی‌‌ها نشان داد ناامید کردن مردم از اصلاح‌طلبان به قهر از نظام منجر می‌شود . او همچنین خطاب به اتاق فکر مخالفان دولت عنوان کرد که مردم به عقب و انتخاب فردی مانند احمدی‌نژاد باز نمی‌گردند. اگر به روحانی کمک نکنیم تا وعده‌های خود را محقق کند کشور دچار چالش‌های بزرگی خواهد شد.

امیر خجسته رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین اظهارداشت: افزایش قیمت خودروهای خارجی تا دو برابر برنامه‌ریزی شده بود و پشت پرده داشت. بنابراین از آقای رییس جمهور می‌خواهیم به داد برسند و اجازه ندهد که مافیای خودرو هرطور که دلشان می خواهد قیمت خودرو را در کشور مدیریت کنند.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس درباره حذف بودجه نهادهای خاص در این کمیسیون به اعتمادآنلاین گفت: بودجه حذف‌شده موسسات فرهنگی خاص را به بودجه وزارت ارشاد اضافه کردیم. او با بیان اینکه نهادهای خاص با اثبات اقداماتشان می‌توانند از وزارت ارشاد بودجه دریافت کنند، تاکید کرد: وزارت ارشاد تنها متولی فرهنگی است.

امیررضا شاهانی رئیس سازمان سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره خبر اخراج زهرا قلندری‌نژاد دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه بندرعباس گفت: ا ین اولین بار است که در این باره می شنوم و اصلا در جریان نیستم.

سرتیپ سیدمسعود جزایری در گردهمایی سراسری مسئولان روابط عمومی سپاه اظهار کرد: روابط عمومی موفق می تواند شأن و منزلت سازمانش را ارتقاء دهد و بین سازمان های مربوطه و مردم، رابطه مفید برقرار کند. او تاکید کرد: سپاه در انقلاب اسلامی متکی بر مردم بوده و فاصله و مرزی بین آن و مردم وجود ندارد و در واقع سرمایه اصلی سپاه مردم است ، اما دشمن همواره در تلاش بوده است سپاه را از این سرمایه اجتماعی محروم سازد.

«کمال خرازی» رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران، امروز در مراسم گشایش دومین کنفرانس بین المللی «اعراب و ایران» در بیروت آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای گفت‌وگو با کشورهای عربی برای حل مشکلات منطقه اعلام کرد و بیروت را محل مناسبی برای گفت‌وگوهای ایرانی- عربی دانست.

مهران عبدالله‌پور وکیل مدافع حمید بقایی معاون اجرایی رییس جمهور پیشین می‌گوید موکلش در تمام اتهامات مطرح شده در کیفرخواست صادره از سوی دادستانی، محکوم و دادگاه در هر عنوان اتهامی، اشد مجازات را در نظر گرفته است.

عبدالکریم حسین زاده نایب رییس فراکسیون امید درباره بازداشتی های نارآرامی های اخیر و عملرکد فراکسیون متبوعش گفت: درخواست کردیم مسئولان، اطلاعات بیشتری درباره حوادث اخیر ارائه کنند. او همچنین با تاکید براینکه فراکسیون امید جلساتی را با نیروی انتظامی، سپاه و اطلاعات برگزار کرده است، افزود: اینکه مسئولان قول می‌دهند و دانشجویان آزاد نمی‌شوند، موجب بی‌اعتمادی است.

قاسم میرزایی نیکو، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس درباره احتمال تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با وجود گزارشی که به وسیله شهردار روز یکشنبه منتشر شد به اعتمادآنلاین گفت: این نگرانی درباره تحقیق و تفحص وجود دارد که کسانی که در شهرداری سرکار بودند الان دیگر حضور ندارند تا پاسخگو باشند. او با تاکید بر اینکه باید به سوالات مردم پاسخ دهند تا ابهام ایجاد نشود، افزود: باید شفاف شود چرا قائم مقام شهرداری در دوره قالیباف 600 میلیارد وثیقه گذاشته است .

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه تعداد دانشجویان بازداشتی تا به امروز به زیر ۳۰ نفر رسیده است ، گفت: وزارت اطلاعات قول آزادی تمامی دانشجویان را به ما داده است.

عبدالصمد خرم‌آبادی، معاون دادستان کل کشور و دبیر کمیته فیلترینگ در یادداشتی عنوان کرد: رفع فیلتر تلگرام و اینستاگرام غیرقانونی است . بی‌تفاوتی قوه مجریه در برابر فعالیت مجرمانه تلگرام نوبر است. تراکنش‌های بانکی اینترنتی بعد از فیلتر تلگرام افزایش داشته و قریب به اتفاق کسب و کارهای غیرقانونی در تلگرام انجام می‌شود.

علی اصغر یوسف‌نژاد سخنگوی کمیسیون تلفیق خبر داد: طبق برنامه، امروز بررسی جداول و ردیف های بودجه تمام می‌شود و براساس آیین نامه داخلی مجلس، نمایندگان 10 روز فرصت ارائه پیشنهادهای بودجه‌ای خود را دارند و بعد از 10 روز لایحه بودجه در دستورکار مجلس قرار می گیرد و در هفته دوم بهمن ماه مجلس شورای اسلامی شروع به بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه می کند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها